راکت ماهواره بر چین در آسمان منفجر شد

راکت ماهواره بر چین در آسمان منفجر شد
يکشنبه 11 تير 1396 - 20:21

برای اولین بار در خلال سال های اخیر، یکی از برنامه های چین برای پرتاب راکت ماهواره بر مخابراتی با شکست مواجه شد و این آزمایش با منفجر شدن راکت در آسمان ناکام ماند.

العالم ـ آسیا

چین به دنبال ایجاد یک شبکه بزرگ مخابراتی و ارتباطی است که نقاط مختلفی از جهان را به یکدیگر مرتبط می سازد و این کشور را به یک کانون مهم سامانه موقعیت سنجی در دنیا تبدیل می کند.
با این وصف به نظر می رسد که نقائصی در این برنامه بروز کرده و رسانه های گروهی چین هم از ناموفق بودن پرتاب گزارش هایی منتشر کرده اند.
چین امروز ،یکشنبه، برای پرتاب یک ماهواره مخابراتی با یک راکت پیشرفته «لانگ مارچ 5» آماده شده بود که با موفقیت همراه نبوده است.
قرار بود این راکت پیشرفته که به «لانگ مارچ ۵ ـ وای ۲» معروف است، ماهواره مخابراتی «شی جیان ۱۸» را پرتاب کند که ظاهرا راکت در زمان عملیات در پایگاه ماهواره «ای ون چانگ» در استان «های نن» در جنوبی ترین نقطه این کشور منفجر شده است.
خبرگزاری شین هوا امروز این ماموریت را ناموفق توصیف کرده و از انفجار راکت ۴۰ دقیقه پس از شروع ماموریت خبر داده است.
شماری از کارشناسان و متخصصان چین فراخوانده شده اند تا با انجام تجزیه و تحلیل هایی لازم، مشخص شود که چرا نقائصی در عملیات پدید آمده و ماموریت پرتاب شکست خورده است.
چین می خواهد در نیمه دوم امسال کاوشگر ماه «چانگ یی ـ ۵» را پرتاب کند و برای آن از همین راکت استفاده می کند و پرتاب هایی تا قبل از آن زمان با این راکت انجام خواهد شد تا امنیت برنامه تضمین شود.
«شی جیان ـ ۱۸» چین که هفت و نیم تن وزن دارد سنگین ترین ماهواره ای است که این کشور برای پرتاب با این راکت در مرحله نهایی در نظر گرفته بود.
چین برنامه چند میلیارد دلاری فضایی خود را نشانه ای از اقتدار کشور و حزب حاکم و موفقیت های علمی و فنی خود می داند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها