پلیس عراق: پیام پیروزی در موصل فردا قرائت می شود

پلیس عراق: پیام پیروزی در موصل فردا قرائت می شود
يکشنبه 11 تير 1396 - 20:27

فرمانده پلیس فدرال عراق روز یکشنبه گفت که پیام پیروزی فردا در موصل خوانده خواهد شد و نیروهای عراقی آن را به ملت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح اهدا خواهند کرد.

العالم ـ عراق
رائد شاکر جودت در گفت و گو با شبکه المیادین عنوان کرد: بعد از اعلام آزادسازی موصل نیروهای عراقی عملیات خود را در مناطقی که هنوز عناصری از داعش در آن حضور دارند، ادامه خواهند داد.
فرمانده پلیس فدرال عراق افزود: نیروهای پلیس فدرال روز گذشته مأموریت خود در زمینه آزادسازی کامل بخش شمال شرقی در مجاورت رود دجله را به پایان رساندند و همچنان نیروهای پلیس در حال پاکسازی این مناطق از باقی مانده عناصر داعش که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و در منازل مسکونی سنگر گرفته اند، می باشند.
جودت در مورد اداره مناطق آزاد شده بعد از داعش گفت: برای این موضوع به دقت برنامه ریزی شده و طرح به دقت در حال اجراست و در همین راستا اداره مجتمع الشفاء در بخش قدیمی موصل به فرماندهی یگان نهم ارتش واگذار شده است.
پس از 12 روز نبردهای سنگین و خانه به خانه در منطقه موصل قدیم میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام بامداد پنجشنبه هشتم تیر ماه به مسجد النوری، محلی که ابوبکر البغدادی در ژوئن 2014 (خرداد 933)در همین مسجد اعلام خلافت کرده بود و نیز مناره تاریخی الحدباء رسیدند؛ دو بنایی که هفته گذشته توسط گروه تروریستی داعش بطور کامل منهدم شد.
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود خوانده را تشکیل داد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها