ادعاهای تازه مقام سعودی درباره روابط ایران و قطر

ادعاهای تازه مقام سعودی درباره روابط ایران و قطر
يکشنبه 11 تير 1396 - 23:13

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل، با اشاره به بحران روبه افزایش قطر مدعی شد: دوحه ایران را به عنوان هم پیمان خود انتخاب کرده و 20 سال از گروه های تروریستی حمایت کرده است.

العالم - عربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله المعلمی " گفت: 4 کشور تحریم کننده قطر در صدد باقی نگاه داشتن قطر در جایگاه طبیعی خود بودند و برای پایان دادن  حمایت هایش از تروریسم؛ چندین فرصت به این کشور دادند اما هیچ فایده ای نداشت.

وی افزود: اظهارات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر مبنی بر تمایل دوحه به ایجاد روابط محکم با ایران؛ تاکیدی بر وفاداری دولت قطر به ایران است. و از طرف دیگر سفرهای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به قطر برای حمایت از این کشور جهت غلبه بر بحران با دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی و نه بررسی بحران ایران است.

المعلمی ادعا کرد: تهران به دوحه به عنوان فرصتی برای مداخله بیشتر در جهان عرب و ایجاد بحران های بیشتر  نگاه می کند.این تحولات موجب شده  تا برخی  قطر را نسخه کوچکی از هم پیمان ایرانی خود بدانند.

"حمدان الشهری " نویسنده و پژوهشگر نیزدر گفت وگو با اسکای نیوزعربی به طرح مطالبی ساختگی و دستوری سعودی ها پرداخت و گفت: قطروایران برای تجزیه  خاورمیانه و کشورهای عربی و ایجاد هرج و مرج و آشوب با هم اشتراک دارند.

وی افزود : به نظر نمی رسد قطری ها به اندازه ای که درصدد  بین المللی کردن بحران خود و پناه بردن به ایران هستند برای برون رفت از این بحران تلاش کنند.

217

پربیننده ترین خبرها