تلاش آمریکا و عربستان برای بازگرداندن صالح

تلاش آمریکا و عربستان برای بازگرداندن صالح
جمعه 17 تير 1390 - 14:35

بنيانگذار تشکل مصر براي حمايت از انقلاب يمن، آمريکا و عربستان سعودي را به تلاش براي بازگردان علي عبدالله صالح ديکتاتور اين کشور به عرصه قدرت و سياست متهم کرد.

"علي رضوان" روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: نمايش رسانه ای عبدالله صالح با آن وضعيت جسمانی ناگوار، در شبکه هاي تلويزيوني پيش بيني نمي شد. او زير فشار آمريکا و عربستان در رسانه ها حضور یافت، چون رياض و واشنگتن مي خواهند از حضور وی بعنوان اهرم فشار بر جريان هاي سياسي مخالف در يمن استفاده کنند، تا آنها طرح هاي مشکوک شوراي همکاري خليج فارس درباره اوضاع يمن را بپذيرند.

وي تصريح کرد: زمان پخش نوار ويدئويي عبدالله صالح مهم بود. عربستان و آمريکا احساس کردند رسیدن به توافق از سوی گروه های مخالف یمنی نزديک است.

علی رضوان افزود: اين توافق می تواند به رکود سياسي در یمن و ادامه حضور  وابستگان عبدالله صالح را پايان دهد، از اين رو آمريکا و عربستان به اين نتيجه رسيدند که برهم زدن اوضاع بسیار ضروری است، و در این راه از اظهارات دیکتاتور یمن استفاده کردند.

رضوان از جوانان انقلاب يمن، احزاب زير مجموعه تشکل موسوم به احزاب ديدار مشترک، جريان هاي سياسي و قبيله اي در يمن خواست تا در زمينه احياي طرح تشکيل شوراي ملي انتقالي موقت براي مقابله با تلاش هاي عربستان و آمريکا  در برهم زدن اوضاع داخلي يمن کار فعالیت کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها