اخذ شهریه در مدارس دولتی غیرقانونی است

اخذ شهریه در مدارس دولتی غیرقانونی است
سه شنبه 13 تير 1396 - 09:06

طبق بخشنامه آموزش و پرورش اخذ هرگونه شهریه در مدارس دولتی از والدین دانش آموزان ،غیر قانونی و ممنوع است .

العالم- ایران

با وجود این بخشنامه ، بسیاری از مدارس دولتی که این روزها بازار ثبت نام آنها داغ است به عناوین و بهانه های مختلف ازاولیای دانش آموز شهریه دریافت می کنند البته اگرچه این شهریه در مقابل شهریه مدارس غیر دولتی رقم بزرگی نیست و می تواند از نگاه برخی ها قابل توجیه باشد ولی مسلما اصل رایگان بودن مدارس دولتی را به زیر سوال می برد.

به گزارش جام جم، علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره گفت: معلوم نیست که در مدارس دولتی با چه توجیه و منطقی از اولیای دانش آموزان شهریه دریافت می شود.اقدامی که خلاف قانون نظام اموزش وپرورش در حال انجام است .

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اموزش مجلس در حال رسیدگی به این موضوع است افزود: چنانچه خانواده هایی با این اقدام غیرقانونی روبه رو شوند حتما اطلاع رسانی کنند ومجلس درمورد آن رسیدگی خواهد کرد.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که آیا در این خصوص از مسئولین آموزش وپرورش خواستار پاسخگویی نشده اند گفت:ما از مسئولین آموزش وپرورش خواستیم در این خصوص توضیح دهند و آنها هم این اقدام را غیرقانونی دانستند و اعلام کردند که با مدیران متخلف برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه مجلس با ابزارهای نظارتی خود پیگیر این موضوع است افزود: در وهله اول مسئولین آموزش وپرورش باید پاسخگو باشند و در مرحله حتما با مدیر متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نماینده محلات در خصوص گزارش کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی نیز گفت:متاسفانه این اتفاق ناگواربه دلیل کوتاهی ها و خیانت برخی افراد رخ داده است .که حتی بی دلیل تلاش می شد که اصل ماجرا انکار شود .ولی خوشبختانه طبق اسنادی که بدست آمده این اتفاق ناخوشایند به اثبات رسید .

وی با اشاره به اینکه این تخلف غیر قابل گذشت است افزود : با متخلفین برخورد خواهد شد چراکه دیگر بحث خیانت به یک فرد مطرح نیست بلکه به یک جامعه خیانت شده است .از این رو نتابج این گزارش بزودی توسط کمیسیون در مجلس ارائه خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها