واکنش دستیار ویژه لاریجانی به نشست منافقین در پاریس

واکنش دستیار ویژه لاریجانی به نشست منافقین در پاریس
سه شنبه 13 تير 1396 - 11:52

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل از برگزاری نشست منافقین در پاریس و حمایت‌های سیاسی و مالی سرویس امنیتی عربستان سعودی از این گروهک تروریستی بشدت انتقاد کرد.

العالم- ایران

امیرعبداللهیان در دیدار کریستین ماسه دبیر کل وزارت اروپا و امورخارجه فرانسه، با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به تقویت روابط فی مابین بر رویکرد واحد در قبال مبارزه با پدیده شوم تروریسم تأکید کرد و افزود: برخی اخبار و نشانه‌ها از شروع تدریجی پیوند گروه تروریستی داعش و منافقین حکایت دارد و این موضوعی است که برای امنیت منطقه غرب آسیا، اروپا و جهان خطرناک است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین از برگزاری نشست منافقین در پاریس و حمایت‌های سیاسی و مالی سرویس امنیتی عربستان سعودی از این گروهک تروریستی بشدت انتقاد کرد.

وی تلاش عربستان و برخی سرویس های امنیتی را برای زنده کردن جریان مرده و بی‌اثر گروهک منافقین، رفتاری متناقض در مبارزه با معضل جهانی تروریسم خواند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین یکی از ثمرات مبارزه جدی دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش در عراق را آزادی موصل از چنگال تروریست‌ها خواند و اضافه نمود که هرگونه تحرک نظامی آمریکا علیه سوریه، حامل پیامدهای نامطلوبی بر امنیت منطقه و مذاکرات سیاسی آستانه خواهد بود و تضعیف راه‌حل سیاسی سوریه به شمار می‌رود.

وی بهانه‌های آمریکا برای حمله نظامی به سوریه را نادرست و تحریک‌آمیز خواند.

امیرعبداللهیان امنیت همه کشورهای منطقه و جهان را مجموعه‌ای بهم پیوسته و مرتبط خواند و با اشاره به تحولات یمن، رشد فزاینده تروریسم در جنوب یمن را در سایه تداوم حملات نظام عربستان سعودی، عامل جدی تهدید آبهای بین‌المللی و آبراه بین‌المللی باب‌المندب خواند.

وی نگرانی خود را از اقدامات حکومت بحرین در تداوم محاصره نظامی بیت آیت‌ا... عیسی قاسم رهبر عالیقدر مسلمین و نقض حقوق بشر بیان و بر اهمیت تمرکز بر راه حل سیاسی و گفتگو در بحرین و همه کشورهای بحرانی منطقه تأکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در فرانسه را تبریک گفت و افزود: قدمت روابط دو کشور پشتوانه‌ای است که می‌توان بر مبنای آن و در چارچوب احترام متقابل و منافع دو کشور، گام‌های مهمی را در حوزه‌ همکارهای اقتصادی، مالی، فرهنگی، پارلمانی و سیاسی برداشت.

وی با ابلاغ پیام تبریک لاریجانی به مناسبت انتخاب آقای فرانسیس دِ روژی به عنوان رئیس جدید پارلمان فرانسه و ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور، ارتقای سطح روابط اقتصادی و بازرگانی را نشانه اراده رهبران و ظرفیت‌های بالای موجود در دو کشور خواند.

در این دیدار دبیر کل وزارت اروپا و امورخارجه فرانسه، با استقبال از توسعه هر چه بیشتر روابط پارلمانی دو کشور از رشد همه جانبه روابط و از جمله همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی فیمابین ابراز رضایت کرد.

وی اقدام تروریستی اخیر در تهران را محکوم و رایزنی تهران و پاریس را در امر مبارزه با تروریسم حائز اهمیت خواند.

کریستین ماسه درخصوص نشست اخیر گروهک منافقین در پاریس گفت:‌‌ مبارزه با تروریسم و اعتماد متقابل دو کشور به یکدیگر بسیار مهم و ضروری است و دو طرف باید در این مسیر گام برداریم.

دبیر کل وزارت خارجه فرانسه، اقدام عراق در آزادسازی موصل را گام مهمی در مبارزه با تروریسم خواند و اضافه نمود که حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم به موازات پیگیری راه‌حل سیاسی در قبال سوریه مورد توجه می‌باشد.

وی تأکید فرانسه به رعایت حقوق بشر در منطقه و از جمله در بحرین را مورد تأکید قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها