درخواست محاکمه سفیر امارات در واشنگتن

درخواست محاکمه سفیر امارات در واشنگتن
سه شنبه 13 تير 1396 - 17:10

اعضای پارلمان مالزی به خاطر فساد و کلاهبرداری سفیر امارات در واشنگتن خواهان بازجویی و محاکمه وی شدند .

العالمآسیا

"یوسف العتیبه " سفیرامارات در واشنگتن به  دست بردن در صندوق سرمایه گذاری مالزی و اختلاس میلیاردها دلار متهم است. 

شرکت‌های مرتبط با یوسف العتیبه، ۶۰ میلیون دلار اعتبار دریافت کرده‌اند که اساسا مربوط به پول‌های اختلاس شده از صندوق "توسعه مالزی " است.

ناظران معتقدند تاسیس بورس در منطقه تجارت جهانی کوالالامپور برای چندین سال به تعویق افتاد و حدود 13 میلیارد دلار از هیات سرمایه گذاری مالزی ناپدید شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت، سفیر امارات در واشنگتن که اخیرا افشای ایمیل‌هایش از کمپین سیستماتیک او علیه قطر پرده بر داشت، خود یک پرونده فساد مالی گسترده دارد.

براساس اسناد دادگاه و اسناد تحقیقی که به دست وال استریت ژورنال رسیده است، شرکت‌های مربتط با یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن ظاهرا بیش از ۶۰ میلیون دلار اعتبار دریافت کرده‌اند که اساسا مربوط به پول‌های اختلاس شده از صندوق "توسعه مالزی ۱" است.

این گزارش در بحبوحه تحقیقات پنج کشور از جمله آمریکا درباره رسوایی فساد و اختلاس میلیاردها دلار از صندوق سرمایه‌گذاری دولتی مالزی موسوم به ام‌بی‌دی ۱ منتشر شد. این رسوایی در سال ۲۰۱۵ دولت مالزی را متزلزل کرد. طبق گزارش‌ها، صدها میلیون دلار از اعتبارات این صندوق به حساب شخصی نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی منتقل شده و پس از آن درخواست‌ها برای استعفای او بالا گرفت.

براساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، میلیاردها دلار از پول‌های این صندوق به دست افراد نزدیک به نخست‌وزیر مالزی دزدیده شده است. تحقیقات آژانس‌های دولتی از جمله در آمریکا و سنگاپور درباره این رسوایی ۴.۵ میلیارد دلاری به بررسی نقش ده‌ها فرد،‌ شرکت و چندین دولت کشیده شده است.  

در گزارش وال استریت ژورنال همچنین آمده است، هدف از انتقال این پول‌ها از صندوق توسعه مالزی به سفیر امارات در واشنگتن مشخص نیست و یوسف العتیبه هم در خصوص این گزارش اظهارنظر نکرده است.  سخنگوی سفارت امارات در واشنگتن هم بدون اظهارنظر درباره این گزارش تاکید کرد که افشای ایمیل‌ها بخشی از کمپین علیه کشورش است.
217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها