نخستین دیدار ترامپ و پوتین جایی غیر از پایتخت ها

نخستین دیدار ترامپ و پوتین جایی غیر از پایتخت ها
سه شنبه 13 تير 1396 - 18:12

کرملین اعلام کرد رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا جمعه آینده در حاشیه کنفرانس سران جی 20 در هامبورگ آلمان دیدار خواهند کرد.

العالم - اروپا

کاخ سفید قبلا به طور رسمی اعلام کرده بود که اولین دیدار بین دو رئیس جمهوری در هامبورگ خواهد بود اما زمان آن را مشخص نکرد.

کنفرانس سران بیست کشور موسوم به جی 20 روزهای جمعه و شنبه آینده برگزار خواهد شد.

در همین زمینه، یوری اوشاکوف معاون رئیس جمهوری روسیه امروز به خبرنگاران گفت دو طرف روسی و آمریکایی درباره زمان دیدار در روز هفتم جولای جاری هماهنگی های لازم را انجام داده اند.

کرملین قبلا پیش بینی کرده بود که محور گفت و گوی دو رئیس جمهوری در نخستین دیدار، درباره موضوع مبارزه با تروریسم باشد.

اوشاکوف دیروز به خبرنگاران گفت بررسی بحران سوریه و اوکراین در این دیدار منطقی است.

او در عین حال بر ضرورت طرح موضوع مبارزه با تروریسم بین الملل قبل از هر چیز دیگر تأکید کرد و در توضیح آن گفت شکست تروریسم بدون همکاری میان روسیه و آمریکا امکان پذیر نخواهد بود.

این مسئول روس افزود: مسکو برای گفت و گو با واشنگتن درباره مسائل مختلف ازجمله مسائل منطقه ای و مخصوصا موضوع خلع سلاح آمادگی دارد.

اوشاکوف احتمال داد دو طرف در این دیدار به دو موضوع نظارت بر اسلحه و تضمین ثبات راهبردی بپردازند زیرا روسیه و آمریکا به عنوان بزرگ ترین کشورهای هسته ای در جهان  مسئولیت ویژه ای در این زمینه دارند.

وی همچنین گفت که مسکو و واشنگتن از توانایی های زیادی برای هماهنگی تلاش ها در زمینه مبارزه با تجارت مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و انتشار سلاح کشتار جمعی  برخوردارند.

معاون رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد دو کشور می توانند نقش بزرگی در حل و فصل منازعات منطقه ای از جمله اوکراین، فلسطین، یمن، لیبی و افغانستان بازی کنند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها