دیدار جابری انصاری با نمایندگان ترکیه،سوریه و روسیه در آستانه

دیدار جابری انصاری با نمایندگان ترکیه،سوریه و روسیه در آستانه
سه شنبه 13 تير 1396 - 21:39

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و همچنین روسای هیات های روسیه و ترکیه ملاقات کرد.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین جابری انصاری در چارچوب رایزنی های دوجانبه و نشست های تخصصی پنجمین دوره کنفرانس بین المللی سوریه در آستانه، عصرامروز(سه شنبه ) با بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات اعزامی این کشور به مذاکرات آستانه ملاقات کرد.

در این دیدار که هیات های اعزامی ایران و سوریه به کنفرانس آستانه نیز حضور داشتند، دو طرف پیرامون آخرین تحولات روند آستانه و اسناد در حال مذاکره رایزنی و تبادل نظر کردند.

نشست های تخصصی و عمومی پنجمین دوره کنفرانس بین المللی آستانه با مشارکت هیات های سه کشور ضامن روند آستانه (جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه) و هیات های طرف های ناظر عضو آستانه و دولت سوریه و معارضه این کشور، امروز و فردا 13 و 14 تیر در پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است.

دیدار با لاورنتیف

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه همچنین در چارچوب رایزنیهای دوجانبه و تخصصی پنجمین دوره کنفرانس بین المللی سوریه در آستانه، عصر امروز با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و رئیس هیات اعزامی این کشور به مذاکرات آستانه ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون آخرین تحولات روند آستانه و شرایط سیاسی و میدانی سوریه از جمله مناطق کاهش تنش و همچنین آخرین وضعیت اسناد تهیه شده در اجلاس های کارشناسی آستانه رایزنی و تبادل نظر کردند.

دیدار با سدات اونال

دیدار با سدات اونال معاون منطقه ای وزارت خارجه و رئیس هیات اعزامی ترکیه به گفتگوهای آستانه از دیگر برنامه های امروز حسین جابری انصاری بود.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در چارچوب نشست های دوجانبه و تخصصی پنجمین کنفرانس بین المللی سوریه در آستانه، با سدات اونال معاون منطقه ای وزارت خارجه و رئیس هیات اعزامی ترکیه به گفتگوهای آستانه دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این نشست ضمن بررسی دستاوردهای نشست های کارشناسی در آنکارا، تهران و مسکو، در خصوص آخرین تحولات مربوط به اسناد در دستور کار کنفرانس آستانه 5 بحث و تبادل نظر کردند.

پربیننده ترین خبرها