سازمان فضایی ایران :ماهواره جدید در نوبت پرتاب است

سازمان فضایی ایران :ماهواره جدید در نوبت پرتاب است
چهارشنبه 14 تير 1396 - 14:13

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره مصباح یک بار به ایران آمد و مجدداً برای بازنگری‌های فنی به ایتالیا بازگشت؛ تصور بر این است که با گذشت 10 سال، باید وضعیت این ماهواره، دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

العالم ـ ایران

محسن بهرامی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری فی مابین با سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در زمان حاضر این ماهواره در ایتالیاست و دراین مدت با کشورهای خارجی مذاکره کرده ایم و آنها به صورت زبانی آمادگی خود را برای پرتاب ماهواره مصباح اعلام کرده‌اند.
رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: در زمان حاضر نیز پرتاب پرتابگر جدیدی نهایی شده است که در نوبت پرتاب است؛ هم اینک ‌آمادگی پرتاب این ماهواره وجود دارد.
وی با بیان اینکه از زمان تصمیم گیری برای پرتاب ماهواره مصباح 10 سال می گذرد، گفت: یکی از تصمیم گیری ها برای ماهواره مصباح این است که به موزه انتقال داده شود اما این موضوع یک تصمیم گیری قطعی و نهایی نیست و درباره پرتاب ماهواره مصباح پس ازجمع آوری اطلاعات تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود:‌ هیچگاه فکر نکردیم که باید این ماهواره از دستور کار خارج شود چرا که ماهواره مصباح، ماهواره خوبی بوده است، این ماهواره از سال 85 آماده پرتاب بوده است و مجری توانمندی همچون سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را دارد.
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر تمام اطلاعات این ماهواره جمع‌آوری و نسبت به سرنوشت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
بهرامی درباره علت ‌تاخیر پرتاب ماهواره مصباح هم گفت: این امر به گرفتاری‌های سیاسی بازمی گردد ودر زمان حاضر مشکلات فنی برای این ماهواره مطرح نیست.
تفاهمنامه همکاری بین سازمان فضایی ایران با سازمان مدیریت بحران امروز در محل سازمان فضایی ایران به امضای روسای دو دستگاه رسید.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها