جابری انصاری: ترکیه فرصت بیشتری می‌خواهد

جابری انصاری: ترکیه فرصت بیشتری می‌خواهد
چهارشنبه 14 تير 1396 - 18:10

العالم، آستانه - مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آستانه تاکید کرد که طرف ترکیه ای، برای بررسی جزئیات مذاکرات آستانه خواستار زمان بیشتر شده است.

حسین جابری انصاری در گفتگو با خبرنگار العاام در آستانه اظهار داشت: تلاش کردیم تمامی مشکلات باقیمانده را حل کنیم، اما هیأت ترکیه ای برای بررسی جزئیات، فرصت بیشتری را خواستار شده است.

وی افزود: اختلافات کنونی بیشتر بر سر نیروهایی است که قرار است در مناطق کاهش تنش، به عنوان ناظر مستقر شوند.

در همین حال، جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای شرکت در پنجمین دور کنفرانس بین المللی آستانه در قزاقستان حضور دارد در حاشیه اجلاس با غیرت عبدالرحمن اف وزیر خارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات کنفرانس آستانه و تلاش های جاری برای کمک به حل بحران سوریه تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر، فرانک ژله نماینده ویژه دولت فرانسه در امور سوریه در حاشیه اجلاس آستانه 5 با حسین جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که پس از سفر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه و بازدید دبیرکل وزارت خارجه فرانسه از ایران صورت می گیرد، دو طرف ضمن برشمردن اصول مشترکی همچون ضرورت پرهیز از خشونت ، توجه به توافق سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران ، مخالفت با اقدامات یکجانبه بازیگران خارجی در سوریه و لزوم توجه و اهتمام نسبت به ابعاد انسانی بحران سوریه تاکید کردند.

فرانک ژله در این دیدار با بیان نظرات دولت فرانسه درباره چگونکی پیشبرد روند آستانه از نظرات کشورمان در این خصوص و چشم انداز مشارکت دولت های دیگر در کمک به حل بحران سوریه مطلع شد.

پربیننده ترین خبرها