در دهمین سالگرد تأسیس عنوان شد..

پرس تی‌وی؛ خط مقدم رویارویی با رسانه‌های غربی

پرس تی‌وی؛ خط مقدم رویارویی با رسانه‌های غربی
چهارشنبه 14 تير 1396 - 21:46

رئیس رسانه ملی گفت: پرس تی وی خط مقدم رویارویی با رسانه های غربی بود و اکنون بیش از 10 ماهواره مشهور دنیا در حال پوشش آن هستند.

العالم – ایران

دکتر علی عسکری در آیین گرامیداشت دهمین سالگرد تاسیس پرس تی وی افزود: مابه دلیل ظهور و بروز انقلاب اسلامی شبکه های برون مرزی را ایجاد کردیم. این نظام صرفا یک دولت یا کشور نیست بلکه یک پیام، حرف نو و ایده و طرح جدید به حساب می آید.

رئیس رسانه ملی گفت: درزمان ظهور و بروز انقلاب اسلامی لیبرال دموکراسی، سوسیال دموکراسی، کمونیسم و مارکسیسم خواهان غلبه بر ما بودند اما امام خمینی (ره) با طرحی نو انقلابی متکی بر آموزه های دینی و اسلامی بنا نهاد.

وی ادامه داد: ما  باید در قبال  ظلم ها و سمپاشی ها، رسانه ای ایجاد می کردیم که به زبان انها از انقلاب دفاع کندو پیام ان را ترویج دهد. در ابتدا شبکه سحر را تاسیس کردیم وسپس الکوثر و  العالم را به وجود آوردیم. ما باید پیام انقلاب را  به زبانی که عمومیت بیشتری داشت  به گوش جهانیان می رساندیم و به همین علت پرس تی وی هم  سال 86 ایجاد شد.

دکتر علی عسکری با اشاره به  لزوم استفاده از ساختار و بنای قوی در پرس تی وی گفت: رقبای پرس تی وی رسانه هایی چون بی بی سی و سی ان ان و قوی تر از دیگر شبکه های برون مرزی بودند و به همین دلیل در این شبکه از افرادی که به قواعد زبان و رسانه اشراف کافی داشتند استفاده شد. بهترین تجهیزات فنی هم برای این شبکه در نظر گرفته شد و پرس تی وی اولین شبکه اچ دی به حساب می اید.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: پرس تی وی خط الراس رویارویی با رسانه های غربی بودواکنون بیش از 10 ماهواره مشهور دنیا در حال پوشش ان هستند در حالی که این تعداد پیش از این از 15 به 2 ماهواره کاهش یافته بود و اکنون دوباره شاهد افزایش تعداد آنها هستیم.

دکتر علی عسکری درباره عملکرد رسانه های غربی پیش از تاسیس شبکه های برون مرزی گفت: انها فکر می کردند با نمایش تصاویر امام خمینی ره در رسانه هایشان  اشتباه کرده اند و گفتند ما امام را مشهور کردیم و حاضر نبودند قطعه ای از تصویر مقام معظم رهبری را پخش کنند اما با وجود پدید امدن رسانه های برون مرزی ما  ممکن است با شیطنت  هایی ان را کار کنند.

وی افزود: صدا و سیما رسانه قدرتمندی است و همواره تحت فشاررسانه های مختلف بوده است.امروز جمهوری اسلامی به قدرت منطقه و جهان تبدیل شده است و  و به رغم توطئه ها روند رو به رشدی دارد.شرایط حساس است وممکن است با فشار دکمه ای خانه پوشالی پایان یابد، ما  افتخار می کنیم رسانه هایی داریم که می توانند پیام انقلاب را مخابره کنند.

دکتر علی عسکری ادامه داد: رسانه ملی 62 شبکه تلویزیونی و  82 شبکه رادیویی دارد وصرفا ملی نیست و رسانه ای جهانی به حساب می آید پرس تی وی قطعه ای از ان شبکه جهانی است و امیدواریم پیام رهبری و جمهوری اسلامی که پیام صلح و مظلومیت است را مخابره کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها