حفتر: بنغازی پاکسازی شد

حفتر: بنغازی پاکسازی شد
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 01:23

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی از آزادسازی کامل شهر بنغازی از اشغال گروههای افراط گرای مسلح خبر داد.

العالم - لیبی

خلیفه حفتر که در شرق لیبی از قدرت زیادی برخوردار است، چهارشنبه شب اعلام کرد شهر بنغازی پس از سه سال نبرد خونین به طور کامل از چنگ افراط گرایان مسلح خارج شده است.

ژنرال حفتر در سخنرانی تلویزیونی خود تاکید کرد: "پس از  مبارزه شدید و طولانی با تروریسم و عناصر آن در بنغازی که بیش از سه سال طول کشید، ما اکنون خبر آزادسازی کامل بنغازی را از تروریستها اعلام می کنیم."

ارتش ملی لیبی تحت فرمان ژنرال حفتر پس از جنگهای خونین موفق شده بود بخش گسترده ای از بنغازی را تحت کنترل خود درآورد اما نتوانسته بود حاکمیت خود را بر سرتاسر این شهر اعمال کند و گروههای افراط گرای مسلح به شدت در برابر نیروهای ارتش ملی مقاومت می کردند تا این که سرانجام مقاومت آنها روز چهارشنبه شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنغازی، لیبی به علت جنگ قدرت میان احزاب و گروههای رقیب به دو قسمت تقسیم شده و با ناامنی گسترده روبرو است. در حال حاضر دو قدرت رقیب کنترل این کشور را در دست دارند: دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس که از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است و دولت مستقر در شرق این کشور که از حمایت پارلمان منتخب و بخشی از نیروهای مسلح این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر بهره می برد.

دولت وحدت ملی لیبی به نخست وزیری فایز السراج   مستقر در  طرابلس با این که از مشروعیت بین المللی برخوردار می باشد، قادر نیست حاکمیت خود را بر مناطق شرقی لیبی اعمال کند چرا که ژنرال خلیفه حفتر کنترل این منطقه را در دست دارد. ژنرال حفتر  از افسران رژیم  معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها