مخالفت روسیه و چین با تهدید آمریکا علیه کره شمالی

مخالفت روسیه و چین با تهدید آمریکا علیه کره شمالی
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 02:10

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت، همه باید بپذیرند که تحریم ها مشکل جامعه بین المللی با کره شمالی را حل نمی کند.

العالم – آسیا

این مقام روسی اظهار داشت: آزمایش موشکی کره شمالی، غیر قابل قبول و در تعارض با قطعنامه های سازمان ملل متحد است، اما احتمال استفاده از گزینه نظامی درباره کره شمالی هم باید کنار گذاشته شود.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: تلاش برای فشار اقتصادی بر کره شمالی، غیر قابل قبول است.

وی تاکید کرد که کشورش خواستار توقف استقرار سامانه ضد موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی است و استقرار این سامانه در کره جنوبی، در تعارض جدی با ثبات راهبردی منطقه از جمله منافع روسیه و چین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، نماینده چین در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت اعلام کرد که کشورش با هر گونه راه حل نظامی درباره کره شمالی مخالف است.

نماینده چین در سازمان ملل افزود: چین خواستار توقف اقدام آمریکا در استقرار سامانه ضد موشکی تاد در خاک کره جنوبی است و طرح چین و روسیه مبنی بر تعلیق در برابر تعلیق درباره کره شمالی می تواند به کاهش تنش ها کمک کند.

در همین حال، میرسلاو جنچا، معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست فوری شورای امنیت این سازمان درباره آزمایش موشکی کره شمالی بر لزوم حل وفصل آشتی جویانه و سیاسی مساله تاکید کرد.

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: دبیر کل شلیک موشک بالستیک قاره پیما را که کره شمالی آن را انجام داد، به شدت محکوم می کند. این اقدام نمونه ای دیگر از نقض آشکار قطعنامه های مرتبط شورای امنیت است و باعث خطرناک تر شدن اوضاع می شود. رهبران کره شمالی باید از اقدامات تحریک کننده پرهیز کنند و به صورت کامل به الزامات بین المللی خود پای بند باشند. دبیر کل بر اهمیت حفظ اتحاد جامعه بین المللی در رسیدگی به این چالش جدی تاکید دارد. کره شمالی باید اقداماتی را که ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هستند، متوقف کند و فضا را برای از سرگیری گفتگوهایی صادقانه ایجاد کند. همه طرف ها باید برای از سرگیری فعالیت های کانالهای ارتباطی و بخصوص ارتباط بین ارتش های طرفین تلاش کنند تا خطر سوء محاسبه یا سوء تفاهم کاهش یابد.

جنچا اضافه کرد با توجه به اوضاع امنیتی در منطقه، سازمان ملل و شرکای این سازمان نقش مهمی در حفظ جان آسیب پذیرترین افراد در کره شمالی دارند. همزمان با بررسی واکنش شورا، بار دیگر به کشورهای عضو اهمیت جداسازی نگرانی های سیاسی با مسائل انسانی را یادآور می شویم و از آنان می خواهیم همچنان به فعالیت های نجات بخشی که نهادهای انسانی انجام می دهند، ادامه دهند. می خواهم اظهارات خود را با تاکید بر تعهد دبیر کل برای دنبال کردن راه حل آشتی جویانه و سیاسی تمام کنم. سازمان ملل در تماس نزدیک با همه طرف های درگیر مساله است و آمادگی دارد در هر شکل ممکن، کمک کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها