اعلام آمادگی روسیه برای حل تنش کشورهای عربی!

اعلام آمادگی روسیه برای حل تنش کشورهای عربی!
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 15:09

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمادگی این کشور را برای انجام تلاش های بیشتر با هدف حل تنش عربی بین چند کشور به پیشگامی عربستان علیه قطر در چارچوب میانجیگری اعلام کرد.

العالم-اروپا
لاوروف در گفت وگو با خبرنگاران در باره اقدام های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه قطر، گفت: بارها موضع خود را در این مساله اعلام و تاکید کرده ایم که برای حمایت از هر گونه تلاش برای بهبودی روابط بین کشورهای عربی منطقه خلیج فارس آمادگی داریم.
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در راستای تلاش های برای حل تنش عربی در منطقه خلیج فارس با پادشاه عربستان سعودی و بحرین، امیر قطر و روسای جمهوری مصر و ترکیه گفت وگوی تلفنی کرده است.
لاوروف افزود: در هفته های اخیر وزیر خارجه قطر و وزیر مشاور امارات نیز به مسکو سفر کرده اند و روسیه در تماس دائم با این کشورها است و از تلاش های میانجیگرانه کویت هم حمایت می کند.
وزیر خارجه روسیه گفت: اگر تمام کشورهای درگیر این مساله معتقدند، روسیه می تواند اقدامات بیشتری برای رفع اختلاف ها و نگرانی ها انجام دهد، برای پاسخ آمادگی داریم.
لاوروف دیروز نیز با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در مسکو دیدار و دو طرف بر ضرورت حل و فصل سیاسی- بحران بین چند کشور عربی و قطر تاکید کردند.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان لاوروف نوشت: در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در باره مساله قطر گفت وگو شد و بر این باوریم که اعتبار و توانمندی این اتحادیه باید به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.
وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب بر موضع مسکو در باره تنش عربی تاکید و اعلام کردیم که اختلاف ها (بین قطر با عربستان سعودی و برخی متحدانش) باید از راههای سیاسی و گفت وگو حل و فصل شود. رفع نگرانی ها را با تلاش های توام با احترام متقابل و رعایت منافع تمام کشورهای منطقه مهم می دانیم.
عربستان، امارات، بحرین و مصر ماه گذشته پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند و اکنون هم تهدیدهای جدی تر برای سختگیری بیشتر مطرح می کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها