وزیر خارجه قطر:

قطر تسلیم خواسته های محاصره کنندگان نمی شود

قطر تسلیم خواسته های محاصره کنندگان نمی شود
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 22:51

وزیر امور خارجه قطر گفت بسیاری از خواسته های کشورهای محاصره کننده، خلاف قانون بین الملل است.

العالم - خاورمیانه
به گزارش پایگاه خبری "عربی 21" "محمد بن عبد الرحمن آل ثانی"، تصریح کرد خواسته ها و انتظارات کشورهای محاصره کننده اغلب مبتنی بر اتهام قطر به حمایت از تروریسم است همچنین از این کشور می خواهند آزادی بیان را نقض و رسانه ها را توقیف کند و شخصیت های معارض را اخراج کند که همه این ها خلاف قانون بین الملل است.
وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با شبکه تلوزیونی"CNN" آمریکا تأکید کرد که کشورش تسلیم خواسته هایی که خلاف قانون بین الملل باشند نخواهد شد.
وی گفت: "اجازه منزوی کردن قطر را نمی دهیم".
وی تصریح کرد: "جماعت اخوان المسلمین در قطر یک جماعت تروریستی نیست". وی تأکید کرد: "شبکه الجزیره هرگز بسته نخواهد شد".
"محمد بن عبد الرحمن آل ثانی" همچنین گفت که کشورش هرگز در صدد نقض استقلال دیگر کشورها برنخواهد آمد. وی محاصره اقتصادی و سیاسی و اجتماعی قطر را اقدامی خصمانه و اهانت به استقلال و حاکمیت این کشور دانست.
وی گفت هر نوع راه حلی باید تمام طرف ها را شامل شود نه فقط قطر را.
وزیر خارجه قطر در این گفتگو تصریح کرد که آنها قطر را متهم می کنند که به عنوان مثال با ایران روابط ویژه دارد در حالی که همان ها هیچ گونه اقدامی علیه ایران نکرده اند. لذا هر اقدامی که آنها علیه قطر صورت دهند یک عمل خصمانه است که دلیلی جز روابط با ایران دارد.
وی درباره جماعت اخوان المسلمین گفت: "مصر آنها را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است. اما ما در قطر آنها را تروریست نمی دانیم. دولت قطر از این جماعت حمایت نمی کند و آنها در کشور ما حضوری ندارند".
وی گفت که اخوان المسلمین در کشورهایی مثل بحرین که خود، جزء محاصره کننده هاست، یک جماعت سیاسی محسوب می شود و این نشان از سیاست یک بام و دو هوا دارد. به عبارت دیگر یکی از خواسته های آنها این است که این جماعت در فهرست گروه های تروریستی قرار گیرد در حالی که افرادی از همین جماعت در پارلمان بحرین حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد که قطر هیچگاه علیه امنیت هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس کاری نکرده است زیرا می داند که تبعات این قبیل اقدامات گریبانگیر قطر خواهد شد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها