درگیری با مخالفان گروه 20 در آلمان +ویدئو

پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 23:30

در تظاهرات امروز(پنجشنبه) علیه گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان، پلیس بعد از شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروی آب‌پاش، شماری از معترضان را بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  منابع خبری اعلام کردند هزاران نفر از فعالان مخالف جهانی شدن شامگاه پنجشنبه در آستانه نشست سران گروه 20 در شهر هامبورگ در فضایی پرتنش راهپیمایی خود را آغاز کردند.

در حالی که ساعاتی تا نشست گروه ۲۰ در هامبورگ باقی مانده، اکنون پلیس با تظاهرات‌کنندگان درگیر شده و به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرد.

خودروهای آب‌پاش پلیس ضدشورش هم در محل حاضر شده‌اند و تلاش می‌کنند معترضان به سرمایه‌داری را متفرق‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هامبورگ، پلیس شمار تظاهر کنندگان را در ساعت 19 به وقت محلی حدود هشت هزار نفر ارزیابی کرد.

به گفته پلیس صدها نفر از تظاهر کنندگان آنارشیست هایی بودند که لباس سیاه به تن داشتند و صورت های خود را پوشانده بودند و به طور آشکار آماده بودند با نیروهای امنیتی درگیر شوند.

این تظاهرات که تحت شعار نمادین به جهنم خوش آمدید برگزار می شود، وعده داده شده است شدیدترین تجمع ضد گروه 20 خواهد بود که در حاشیه نشست سران گروه 20 برگزار می شود. نشست گروه 20 قرار است روزهای جمعه و شنبه در هامبورگ برگزار شود.

تظاهرات به ابتکار اتحادی خودمختار و ضد سرمایه داری با حرکت از بازار ماهی فروشان در نزدیکی الب آغاز شد و تظاهر کنندگان قصد دارند دور مرکز کنگره که در آنجا نشست سران گروه 20 برگزار خواهد شد، راهپیمایی کنند.

تظاهر کنندگان پارچه نوشته ای را با مضمون در هم کوبیدن گروه 20 حمل می کردند.

تظاهر کنندگان قرار است به میدانی که با مرکز کنگره فقط 300 متر فاصله دارد، عزیمت کنند.

پلیس که از چند روز پیش مستقر شده است، بیم دارد با فرا رسیدن شب حوادثی با فعالان چپگرای تندرو که به طور بالقوه خشن هستند، روی دهد.

حدود 20 هزار پلیس از سراسر آلمان به هامبورگ آمده و به علت خطر حملات (تروریستی) و از کنترل خارج شدن تظاهرات در این شهر مستقر شده اند.

به گفته مقام ها تا 100 هزار تظاهر کننده قرار است چندین روز راهپیمایی کنند و بیش از 30 تجمع اعتراضی پیش بینی شده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها