اولویت گورباچف برای دیدار پوتین و ترامپ

اولویت گورباچف برای دیدار پوتین و ترامپ
جمعه 16 تير 1396 - 04:05

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی تاکید کرد که مسکو و واشنگتن یک ماموریت فوری دارند که باید هر دو رییس جمهوری بدون درنگ به آن توجه ویژه کنند.

العالم ـ اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، میخائیل گورباچف در گفتگو با خبرگزاری نووستی قبل از برگزاری نخستین دیدار پوتین و ترامپ در حاشیه کنفرانس سران گروه 20 در هامبورگ آلمان، از رهبران و دیپلماتها و نظامیان دو کشور خواست تا هرچه سریعتر برای نجات پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و نظارت بر سلاح هسته ای اقدام کنند و این تدابیر باید شامل انواع سلاح ها، از جمله سلاح های تهاجمی راهبردی، دفاع ضدموشکی و موشکهای میان برد شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشبرد روابط روسیه و آمریکا توسط دو رییس جمهوری امروز یک ضرورت است، وضعیت امروز را به روابط اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا قبل از کنفرانس ریکیاویک در سال 1986 مقایسه کرد که در آن گورباچف با رونالد ریگان رییس جمهوری آمریکا دیدار کردند.

گورباچف افزود: رهبران شوروی و آمریکا در آن زمان می بایست سازوکاری برای همکاری نه فقط درباره مسائل مشخص بلکه درباره تمام مشکلات و مسائل دوجانبه ایجاد می کردند.

وی با ابراز تاسف درباره تاخیر دیدار پوتین و ترامپ، گفت که تاکنون حتی یک دستور کار سازنده برای همکاری میان دو کشور وجود ندارد و به جبران فرصتهای از دست رفته و تلاش برای اعتمادسازی دعوت کرد.

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی تاکید کرد: تمام جهان که دیگر از تنش به تنگ آمده است و خواهان وقوع جنگ سرد تازه ای نیست، اینک به همکاری سازنده میان روسیه و آمریکا نیاز دارد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها