گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه مصر با مقام های روسی و کویتی

گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه مصر با مقام های روسی و کویتی
جمعه 16 تير 1396 - 04:26

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و همچنین شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت بر ضرورت تلاش ها برای حل بحران قطر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد ابوزید سخنگوی وزارت امور خارجه مصر تاکید کرد که سامح شکری همتای روسی خود را از نتایج نشست وزیران امور خارجه کشورهای تحریم کننده قطر در قاهره مطلع کرد.

سامح شکری در تماس تلفنی با وزیر خارجه روسیه گفت: مواضع مصر، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی در مخالفت با حمایت قطر از تروریسم و افراطی گری است.

وی در این گفت و گوی تلفنی بر ضرورت افزایش تلاش های جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم و همچنین جلوگیری از راه های تامین مالی تروریست ها و حمایت از آن ها در چارچوب یک راهبرد بین المللی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی بر پایبندی کشورش در حمایت از همه تلاش ها برای مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی تاکید کرد و از آمادگی مسکو برای همکاری با کشورهای عربی برای مبارزه با پدیده تروریسم خبر داد.

وزیران امور خارجه روسیه و مصر توافق کردند که به زودی در قاهره یا مسکو به تبادل نظر درباره مسائل مورد علاقه طرفین بپردازند.

از سوی دیگر، شیخ صباح خالد حمد الصباح وزیر خارجه کویت نیز در تماس تلفنی با سامح شکری به بررسی بحران قطر و نشست چهارجانبه روز گذشته عربستان، مصر، بحرین و امارات در قاهره پرداخت.

وزیر خارجه کویت همچنین گفت: قرار است به زودی برای تسلیم نامه امیر قطر به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به این کشور سفر کند.

حدود سه هفته پیش، عربستان، امارات، بحرین و مصر با متهم کردن دولت قطر به 'حمایت از ترویسم' روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند. 

پربیننده ترین خبرها