نبرد نیروهای مشترک یمنی با مزدوران سعودی +ویدیو

جمعه 16 تير 1396 - 07:37

نیروهای یمنی در مقابله با حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن چندین پایگاه استراتژیک مزدوران دشمن را در استان های تعز و الجوف به تصرف در آوردند.

العالم - یمن

نیروهای مشترک ارتش و کمیته های مردمی یمن چندین پایگاه مزدوران سعودی در شهر حیفان در استان تعز را از کنترل آنان خارج کردند. نیروهای مشترک یمنی همچنین هفت پایگاه استراتژیک مزدوران در منطقه خلیفین در شهرک خب و الشعف استان الجوف را به تصرف در آوردند.
در مقابل نیز جنگنده های متجاوز سعودی مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند.
بر اساس گزارش خبرنگار العالم، نبرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با مزدوران یمنی وابسته به آل سعود در جبهه های مختلف همچنان ادامه دارد.
در استان الجوف یمن نیروهای یمنی طی یک عملیات نظامی گسترده مزدورن سعودی را از هفت پایگاه استراتژیک در منطقه خلیفین شهرک خب و الشعف بیرون راندند و بیست و پنج تن از آنان را به هلاکت رسانده و  شماری را نیز به اسارت در آوردند.
در استان تعز هم نیروهای مشترک یمنی توانستند چندین پایگاه مزدوران سعودی را در شهرک حیفان تحت سیطره نیروهای خود در آورند.
یک منبع نظامی در این باره گفت: یگان موشکی و توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن تجمعات مزدوران سعودی را در منطقه تبه الخزان استان حیفان و شمال جبل نابضه در شهرک موسع هدف قرار دادند.
این در حالی بود که حملات جنگنده های متجاوز سعودی در مقابل به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه داشت.
در استان تعز یمن هواپیماهای متجاوز در چهار نوبت به منطقه بارهی در شهرک مقنبه حمله کردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان یمن به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.
در استان الحدیده یمن نیز جنگنده های متجاوز سعودی یک مرکز فعالیت مدنی در شهرک اللحیه را به طور کامل تخریب کردند.
دو شهرک الحمیه الخارجیه و نهم و منطقه جبل ظفار در صنعا شانزده بار هدف حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفتند. شهرک الظاهر و منطقه وادی العماره در استان صعده و همچنین شهرک بوران آنس در استان ذمار نیز به وسیله جنگنده های سعودی بمباران شد.
گزارشگر العالم در ادامه با اشاره به اوضاع انسانی در یمن گفت: شمار قربانیان بیماری وبا در یمن همچنان رو به افزایش است و تعداد آن به یک هزار و ششصد نفر رسیده است. بیش از دویست و هفتاد نفر هم دیگر مشکوک به این بیماری هستند.
این در حالی است که جیمی مک گولدریک ، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن درباره تمرکز تلاش ها برای جلوگیری از گسترش وبا در این کشور هشدار داده و گفته است که این کار بحران غذایی را در یمن تهدید می کند.
یک مقام بین المللی نیز در این باره تاکید کرده است که سازمان های جهانی طرح ها و برنامه های خاص خود در مبارزه با سوء تغذیه اصلاح کرده تا تلاش های خود را بیشتر در راه مبارزه با گسترش وبا متمرکز کنند.
این مقام بین المللی همچنین تاکید کرده است که اگر جایگزینی برای این منابع ایجاد نشود این امر بحران غذا را در یمن وخیم تر می کند.

پربیننده ترین خبرها