واکنش سوریه به تجاوز اخیر ترکیه

واکنش سوریه به تجاوز اخیر ترکیه
جمعه 16 تير 1396 - 14:43

سوریه از جامعه جهانی خواست که به تجاوزات نظام ترکیه پایان دهد.

العالم - سوریه

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد : تجاوز اخیر ترکیه به منطقه اعزاز و روستاهای جبرین و اخترین در حومۀ شمالی شهر حلب بیانگر همان نقش خرابکارانۀ نظام آنکارا در سوریه است.
وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد : این تجاوز ، ترکیه را به همدست اصلی تروریسم و توطئه چینی علیه سوریه تبدیل می کند.
به گزارش سانا ؛ وزارت خارجه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد : نیروهای ترکیه چندی پیش بار دیگر وارد محدودۀ چند منطقه از خاک سوریه خصوصاً اعزاز و روستاهای جبرین  و اخترین در حومۀ شمالی شهر حلب  شدند و نشان دادند که نظام اردوغان همچنان سیاست تجاوز و توهم توسعه طلبی را در سر می پروراند.
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد : دولت دمشق در نامه های مشابه قبلی به تشریح اقدامات ترکیه در خاک سوریه پرداخت و اعلام کرد که نظام آنکارا بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده است ، از نیروهای مسلح استفاده می کند و به گروه های تروریستی پناه می دهد و از آنها حمایت آموزشی و تسلیحاتی می کند و در چند منطقه مرزی شروع به ساخت دیوار کرده که با این کار بخش های وسیعی از خاک سوریه را از جمله زمین های کشاورزان سوری تصاحب کرده است.  
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد : اقدامات نظام اردوغان مغایرت آشکار با معاهدات بین المللی و قطعنامه های مرتبط با سوریه و منشور سازمان ملل است. 
وزارت خارجه افزود : جامعه جهانی می داند که اوضاع منطقه تحمل پیچیدگی ها ، تروریسم و خرابکاری های بیشتر را ندارد.
بیانیه وزارت خارجه سوریه حاکیست : دولت سوریه بارها درباره سیاست های نظام ترکیه هشدار داده است و هم اکنون از جامعه جهانی می خواهد که با اقدامات خرابکارانۀ نظام آنکارا مقابله کند و به آن پایان دهد.
وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود اعلام کرد : سکوت مداوم شورای امنیت سازمان ملل در قبال اقدامات و سیاست های خرابکارانۀ نظام اردوغان باعث افزایش حماقت های این نظام خواهد شد. 
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها