تصاویر؛ 160 زخمی در حاشیه نشست گروه 20!

تصاویر؛ 160 زخمی در حاشیه نشست گروه 20!
جمعه 16 تير 1396 - 23:41

در تظاهرات مخالفان برگزاری اجلاس گروه بیست در هامبورگ تاکنون دستکم 160 تن زخمی و بیش از شصت تن نیز بازداشت شده اند.

العالم - اروپا

یک مقام پلیس هامبورگ در واکنش به اعتراضات خیابانی به برگزاری اجلاس دو روزه سران گروه بیست در هامبورگ در یک کنفرانس خبری مقابل ساختمان اداره کل شهربانی هامبورگ اظهار داشت: در مورد وضعیت کنونی شهر باید به شما بگویم در حاضر حاضر اوضاع از نظر ما آرام است. هم اکنون در داخل شهر، نیروهای ما به برخی محدودیت هایی که اعمال کرده بودیم، پایان دادند. همان طور که می دانید برنامه اجلاس به موقع و سر وقت در هامبورگ آغاز شد و همچنان در جریان است.

وی تصریح کرد: امروز صبح حدود ساعت شش صبح بود که گروه بزرگی از یکی از اردوگاهها در مسیر موسوم به وستن آلتونا و بخشهای مجاور آن، شروع به راهپیمایی کردند. ما تصور می کردیم آنها بدنبال آنند که برخی محدودیتها(ی رفت و آمدی) در این مناطق بوجود آورند. نکته تقریبا تعجب آوری که با آن مواجه شدیم آن بود که ناگهان آنها چند خودروی به سرقت رفته را آتش زدند و همین طور شیشه ها را نیز شکستند. این افراد در واقع با هدف مخالفت با برگزاری گروه بیست وارد خیابانها شده اند.

این افسر آلمانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان اجلاس، خود را به هامبورگ رسانده و در اجلاس شرکت کرده اند، افزود: ما نیروهای خود را نیز افزایش دادیم که قادر باشند در ماموریتهای کوتاه مدت، واکنش متناسب را از خود نشان دهند. متاسفیم که بگوییم اعتراضات خیابانی تاکنون 160 زخمی داشته است. البته این آمار رو به افزایش است. برخی ها جراحات شدیدی برداشته اند. ما طی روزهای گذشته متوجه شدیم که گروههای شبه نظامی در اینجا تشکیل شده است که کوکتل مولوتوف درست کرده اند و متاسفانه اکنون مشاهده می کنیم که این اقدامات صورت عینی به خود پیدا کرده است. ما به این وضع شکایت داریم. در حال حاضر شمار بازداشتی های ما نیز به 60 نفر رسیده است که البته این آمار نهایی نیست و مدام در حال تغییر است. ما دیروز یکبار دیگر فشار خود را بر سرگروهان تجمعات افزایش دادیم تا به طور مثال در قالب تغییر دادن چهره های خود، باعث ایجاد حساسیت نشوند. چون پوشاندن چهره طبق قوانین، جرم محسوب می شود.

وی افزود: از اینکه دیروز برای شهروندان هامبورگ، بعضا مزاحمت هایی بوجود آمد و آنها این شرایط، شامل قرار گرفتن در ترافیک و راه بندان را تحمل کردند، عذر می خواهم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها