قابلیت جدید گوگل برای ناتوانان جسمی

قابلیت جدید گوگل برای ناتوانان جسمی
شنبه 17 تير 1396 - 05:48

اپلیکیشن گوگل مپس که یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های گوگل شناخته می شود، قابلیت جدیدی را برای افرادی که از نانوانی جسمی رنج می برند فراهم آورده است.

العالم - گوناگون

معمولاً یکی از دغدغه های افرادی که مجبور به استفاده از ویلچر برای حرکت کردن هستند، ورود به ساختمان ها یا مکان هایی است که امکانات مناسبی در آن جا برای این افراد وجود ندارد. از چندی پیش گوگل اطلاعاتی از جمله وجود امکانات مناسب برای استفاده از ویلچر را در لیست اطلاعات هر ساختمان یا مکان مثل رستوران ها، سینما ها و غیره اضافه کرده است. اما بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی این شرکت، در به روز رسانی اخیر اپلیکیشن گوگل مپس، اطلاعات جامع و کامل تری نسبت به قبل در خصوص امکانات در دسترس در هر مکان برای دارندگان ویلچر، گنجانده شده است. در حال حاضر حدود ۷ میلیون نفر در سراسر جهان از ویلچر استفاده می کنند. گوگل اعلام کرده است که این تغییرات به افتخار همه ۷ میلیون دارنده ویلچر در سراسر جهان انجام شده است.
بر اساس پست های منتشر شده در وبلاگ گوگل، کاربران نیز می توانند در صورت لزوم جزییات بیشتری را به اطلاعات ارائه شده در گوگل مپس اضافه کنند. این قابلیت در حال حاضر برای کاربران اندرویدی اپلیکیشن گوگل مپس ارائه شده است. برای این کار ابتدا اپلیکیشن گوگل مپس را باز کرده و سپس به منوی اصلی رفته و روی گزینه Your Contribution یا مشارکت شما کلیک کنید بعد از آن بر روی گزینه Uncover missing info و سپس مرتب سازی بر اساس accessibility کلیک کنید. در این حالت مکانی را که می خواهید جزییات بیشتری به اطلاعات آن اضافه کنید انتخاب کرده و سپس اطلاعات وارد شده را تایید کنید. این قابلیت ها هنوز برای برخی از کاربران فعال نشده است و گفته می شود به مرور زمان این قابلیت در اختیار تمامی کاربران اندرویدی سرویس گوگل مپس قرار خواهد گرفت.
این اطلاعات به کاربران خواهد گفت که آیا ساختمان مورد نظر دارای آسانسور، ورودی ویلچر و قابلیت هایی از این دست برای کاربر ارائه می دهد یا خیر. هنوز امکان افزودن اطلاعات از طریق کاربر برای کاربران سیستم عامل iOS یا نسخه تحت وب اپلیکیشن گوگل مپس وجود ندارد و این کاربران تنها می توانند به همان اطلاعاتی که توسط گوگل برای هر مکان ثبت شده است، دسترسی داشته باشند.

منبع : click

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها