10 انبار سلاح قذافی در اختیار انقلابیون لیبی

10 انبار سلاح قذافی در اختیار انقلابیون لیبی
شنبه 18 تير 1390 - 07:10

لندن (العالم) ـ انقلابيون ليبي با چيره شدن بر بيش از 10 انبار سلاح معمر قذافي ديکتاتور اين کشور در جنوب زنتان، بر روند پيروزي هاي خود و يکسره کردن کار رژيم حاکم شدت بخشيدند.

سليمان برعصي شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، درباره چنددستگي که در ميان اعضاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي "ناتو" در باره ليبي بروز کرده است؛ گفت: انقلابيون اينک در وضعيت بسيار خوبي قرار دارند و حتي اگر حملات ناتو به نيروهاي قذافي متوقف شود اين امر تاثير زيادي بر تحرکات انقلابيون نخواهد داشت بويژه پس از اين که آنها توانستند بر بيش از 10 انبار سلاح قذافي در جنوب زنتان چيره شوند.

برعصي در همين حال اظهار داشت: پيشروي انقلابيون در منطقه جبل غربي هيچگاه با کمک ناتو که در هفته گذشته حملاتش بسيار محدود بوده است، صورت نگرفت.

وي تاکيد کرد که مردم ليبي هيچ گاه نمي تواند به کمک ديگران آزادي را به دست بياورد بلکه بايد خود در اين زمينه تلاش کنيم .

سخنگوي تجمع جوانان ليبي گفت: با توجه به اين مساله اگر ايتاليا درباره قضيه ليبي از پيمان ناتو عقب نشيني کند، اين امر تاثير قابل ملاحظه اي بر روند حوادث ليبي نخواهد گذاشت زيرا روحيه انقلابيون بسيار بالاست و نيروهاي قذافي هم از لحاظ نظامي و هم روحي در برابر پيشروي انقلابيون به سمت پايتخت در حال عقب نشيني هستند.

وي تاکيد کرد که هدف نهايي انقلابيون تسلط بر طرابلس پايتخت کشور است ولي آنها نمي خواهند که درگيري در پايتخت صورت گيرد.

برعصي اظهار داشت: درگيري در داخل طرابلس يک فاجعه انساني ايجاد خواهد کرد زيرا اين شهر حدود دو ميليون نفر جمعيت دارد و در اين بين حدود 20 هزار نفر از عناصر گردان هاي معمر قذافي ديکتاتور ليبي و مزدوران آن با سلاح هاي خود در خيابان ها در ميان مردم غيرنظامي اين شهر که هيچ سلاحي در اختيار ندارند؛ بسر مي برند.

وي افزود: قذافي ماشين هاي جنگي و سلاح هاي سنگين در محله ها، مناطق مسکوني و بيمارستان ها مستقر کرده است از اين رو جنگ در پايتخت يک ويراني بزرگ و فاجعه اي براي اهالي اين شهر به شمار مي آيد که انقلابيون و مردم ليبي با چنين اقدامي کاملا مخالفند.

برعصي ابراز اميدواري کرد که جنگ با نيروهاي قذافي در مناطق "غريان" و يا "زليطن" يکسره شود و از کساني که در کنار قذافي با انقلابيون مي جنگند خواست تا طرابلس را به مصراته دوم يا زنتان ديگري تبديل نکنند.

سخنگوي تجمع جوانان ليبي تاکيد کرد: شوراي ملي انتقالي بايد تماسهاي خود را با همه مردم ليبي از جمله اطرافيان قذافي بيشتر کند تا آنان از وي دست بکشند و به جريان انقلاب بپيوندند زيرا کار قذافي و رژيمش ديگر به پايان رسيده است و آنها هم اکنون فقط براي انتقام و تخريب کشور مي جنگند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها