کاهش 3 درصدی بهای جهانی نفت

کاهش 3 درصدی بهای جهانی نفت
شنبه 17 تير 1396 - 08:23

افزایش تولید نفت اعضای سازمان اوپک و آمریکا، بهای جهانی طلای سیاه را تنزل داد.

العالم

به نقل از رویترز؛ روز جمعه بهای جهانی نفت حدود 3 درصد کاهش یافت. افزایش تولید نفت آمریکا و سازمان اوپک، امیدها را برای کاهش نفت مازاد موجود در بازار کمرنگ کرده است.
در پایان معاملات روز جمعه بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 1 دلار و 40 سنت کاهش (معادل 2.9 درصد) به 46 دلار و 71 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 1 دلار و 29 سنت کاهش (معادل 2.8 درصد)، 44 دلار و 23 سنت معامله شد.
هر دو شاخص مهم نفت در 7 هفته اخیر با 6 هفته نزول روبرو بوده اند. در هفته گذشته برنت 2.5 درصد و نفت پایه آمریکا 3.9 درصد نزول را تجربه کردند.
در ماه ژوئن امسال علی‌رغم اجرای توافق اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولیدات، این سازمان در قیاس با سال 2016 روزانه 2 میلیون بشکه افزایش تولید را از سر گذراند. بنا بر داده‌های رویترز، تولید اوپک به بالاترین سطح در سال جاری میلادی رسیده است. روسیه در این میان اعلام کرده است می‌تواند مفاد توافق نفتی اوپک و کشورهای غیر عضو را در صورت لزوم مورد تجدید نظر قرار دهد.
این در حالی است که بنا بر اعلام مؤسسه "بیکر هیوز،" هفته گذشته تولیدکنندگان نفت در آمریکا از 7 دکل جدید استفاده کردند که تعداد دکل‌های نفتی این کشور را به 763 افزایش می‌دهد. این رقم از آوریل سال 2015 یک رکورد محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها