واشنگتن تشکیلات خودگردان را تهدید کرد

واشنگتن تشکیلات خودگردان را تهدید کرد
شنبه 18 تير 1390 - 07:52

مذاکره کننده ارشد تشکيلات خودگردان از تهديد آمريکا براي استفاده از وتو در مقابل طرح به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "صائب عریقات" از اختلافات بسيار عميق بین تشکیلات خودگردان و دولت آمريکا درباره تصمیم این تشکیلات برای رفتن به سازمان ملل جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطين و بدست آوردن عضويت کامل در این سازمان خبر داد.

عريقات پس از ديدار با مسئولان دولت آمريکا و وزارت امور خارجه گفت: اختلافات بسيار عميقي با دولت آمريکا درباره رفتن ما به سازمان ملل و شوراي امنيت براي درخواست به رسميت شناختن کشور فلسطين در مرزهاي سال 1967 وجود دارد.

 عريقات با اشاره به تهديدات آمريکا درباره وتوی طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل، اظهار داشت: آنها به ما اطلاع دادند که اگر به شوراي امنيت برويم از حق وتو استفاده خواهند کرد، آنها همچنين به ما گفته اند اگر به سازمان ملل برويم تصميماتي در کنگره براي قطع کمک ها اتخاذ خواهد شد.

 وي با اشاره به اينکه آمريکا از تشکیلات خودگردان خواسته است از رفتن به شوراي امنيت خودداري کنند، تصريح کرد: هيئت فلسطيني پايبندي خود را برای رفتن به سازمان ملل و شوراي امنيت به اطلاع دولت آمريکا رسانده، زيرا اين گزينه مطابق با قوانين بين المللي است و ما از آنها خواستيم در مواضع خود در قبال اين مسئله تجديد نظر کنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها