توصیه آمریکا به ترکیه در جنگ با تروریسم!

توصیه آمریکا به ترکیه در جنگ با تروریسم!
شنبه 17 تير 1396 - 12:18

سفیر آمریکا در آنکارا اعلام کرد که ترکیه اشتباهات آمریکا در جنگ با تروریسم را تکرار نکند.

العالم-ترکیه
به گزارش  خبرگزاری آناتولی، جان بس، سفیر آمریکا در ترکیه اعلام کرد: تمرکز اصلی در سوریه ادامه شکست داعش و تضمین اینکه دیگر این گروه تهدیدی برای آمریکا، ترکیه، اروپا و دیگر بخش‌های جهان نداشته باشد است.

وی در حاشیه مراسم روز استقلال آمریکا در ترکیه اعلام کرد: ما بر این باوریم که ترکیه حق دفاع از خود دارد. ما از سازمانی حمایت نمی‌کنیم که از خاک سوریه بخواهد حملاتی را علیه ترکیه تنظیم و برنامه‌ریزی کند.

بس اضافه کرد: همکاری، ارتباط و تماس هر روزه میان آمریکا و ترکیه و دیگر کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش وجود دارد.

وی هشدار داد: بسیار مهم است که همه اعضای ائتلاف توجه خود را به حذف داعش معطوف کنند. در حال حاضر مبارزات ادامه دارد و داعش کنترل سرزمین کمتری را در اختیار دارد.

سفیر آمریکا در ترکیه با حمایت از دولت آنکارا گفت: اقدامات دولت برای برقراری عدالت کار درستی است. به طور مشخص این مساله آرزوی هر فردی در این جامعه است که آنها که جرمی انجام داده‌اند در برابر قانون و عدالت محاکمه شوند.

با این حال ترکیه سازمان وابسته به فتح‌الله گولن را مقصر اصلی کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ می‌داند و خواستار استرداد گولن از آمریکا است. اما دولت آمریکا از تحویل وی خودداری کرده است.

وی درباره گستردگی بیش از حد تعریف تروریسم که می‌تواند آزادی‌های بنیادین را زیرسوال برد، هشدار داد.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ گفت: ما درس‌های دردناکی آموختیم. ما امیدواریم که ترکیه به عنوان دوست کشورمان اشتباهاتی را که ما انجام دادیم تکرار نکند. تنها راه پاسخ به تروریسم و خشونت شکیبایی و اجرای عدالت است.

همچنین سفیر آمریکا در آنکارا درباره عملیات آفرین گفت: بهتر است در درجه اول عملیات رقه انجام شود و پس از آن این عملیات انجام گیرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها