راز شجاعت رهبر کره شمالی چیست؟

راز شجاعت رهبر کره شمالی چیست؟
شنبه 17 تير 1396 - 14:25

آزمایش موشکی کره شمالی بزرگترین چالش برای آمریکا و رئیس جمهور این کشور است و نشان می‌دهد کره شمالی به تهدیدات آمریکا که تو خالی به نظر می‌رسد، توجهی ندارد.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه رای الیوم، تجربه موشکی کره شمالی با بُرد 800 کلیومتر که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، بزرگترین چالش برای آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به شمار می آید.

این آزمایش در حالی انجام شد که ترامپ در اظهاراتی تهدید آمیز در ابتدای سال جاری میلادی قول داده بود تولید چنین موشک هایی را متوقف کند و سپس رزمناوهای خود را راهی سواحل شبه جزیره کره کرد اما این عرض اندام های تو خالی به هیچ وجه موجب ترس رهبر کره شمالی نشد.
انتخاب دقیق تاریخ آزمایش موشکی

نکته قابل توجه اینکه این آزمایش موشکی کره شمالی روز چهارم ژوئیه جاری مصادف با سالگرد استقلال آمریکا صورت گرفت که نشان می دهد این تاریخ با دقت فراوان انتخاب شد تا دولت آمریکا را تحریک کرده و جشن هایی که به این مناسبت برگزار می شود، خراب کند.
بی اعتنایی رهبر کره شمالی به تهدیدات ترامپ

ترامپ پس از شنیدن خبر آزمایش موشکی کره شمالی تهدید کرد به شدت واکنش نشان خوهد داد اما رهبر کره شمالی به این تهدیدها اهمیتی نداده و گفت می تواند کره جنوبی و پایگاه‌های آمریکا در آن و نیز در ژاپن را نابود کند و از این فراتر پایگاه آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام را نیز هدف این تهدیدها قرار دهد.
گزینه های محدود ترامپ در برابر کره شمالی

به هر حال تهدیدهای ترامپ توخالی است زیرا گزینه های او بسیار محدود بوده و راهی جز نشستن بر سر میز مذاکره با رهبر کره شمالی ندارد و جالب این که در یکی از اظهارات خود گفته بود وی برای رهبر کره شمالی احترام قائل است و می توان در میهمانی در کاخ سفید همه مشکلات بین دو کشور را حل کرد.
پاسخ منفی کره شمالی به ترامپ

در این که رهبر کره شمالی این پیشنهاد ترامپ را بپذیرد، تردید وجود دارد زیرا وی به آمریکایی ها اعتماد ندارد و نمی تواند موشک های بالستیک که قوی ترین سلاح بازدارنده کشورش در رویارویی با تهدیدات موجود به شمار می آید، صرف نظر کند.

بُرد موشک های کره شمالی می تواند به مرزهای شرقی آمریکا نیز برسد و در آستانه رسیدن به نیویورک و لس آنجلس است و بی تردید بُرد آن به این شهرها و سایر مناطق آمریکا خواهد رسید و این نکته ای است که می توان با در نظر گرفتن توسعه و پیشرفت سریع تکنولوژی در کره شمالی متوجه آن شد و شاید فقط چند ماه دیگر وقت لازم باشد.

کره شمالی نه فقط پرداخت غرامت و جریمه به آمریکا را رد کرد بلکه به منبع تهدید علیه آن و متحدانش در منطقه جنوب شرق تبدیل شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها