آیا مخالفان استقلال کردستان هرج و مرج طلبند؟

آیا مخالفان استقلال کردستان هرج و مرج طلبند؟
شنبه 17 تير 1396 - 20:04

رییس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس نمایندگان عراق تعطیل شدن پارلمان اقلیم کردستان توسط حزبش را اقدامی حکیمانه توصیف کرد.

العالم عراق

شبکه خبری العالم گزارش کرد که عرفات کرم، جنبش تغییر، اتحادیه میهنی کردستان و جماعت اسلامی را به خاطر موضعشان نسبت به همه پرسی استقلال کردستان عراق به شدت هدف حمله قرار داد.   
وی در توییتر افزود که جنبش تغییر، حزب دمکرات کردستان را به تعطیل کردن پارلمان متهم می کند در حالی که خود می خواست زندگی این اقلیم را تعطیل کند اگر اقدام حکیمانه حزب دمکرات درباره تعطیل ساختن پارلمان کردستان نبود.  
کرم با حمله به مواضع اتحادیه میهنی کردستان آن را متناقض و نگران کننده و ناشی از هرج و مرج داخلی و بحران در این حزب دانست.
وی همچنین تصریح کرد که مواضع اتحادیه در اربیل، سلیمانیه یا بغداد با یکدیگر متفاوت می باشد.
کرم درباره جماعت اسلامی کردستان گفت که موضع حزب تغییر نسبت به همه پرسی را فهمیدم، اما موضع جماعت اسلامی نسبت به همه پرسی را نفهمیدم با اینکه جماعت اسلامی با تغییر بسیار همخوان است.   
وی مخالفین همه پرسی استقلال کردستان را اقلیت هرج و مرج طلب نامید و موضع مسیحیان، کاکائیها، الشبک، ایزدیون و برخی اعراب عراق که استقلال کردستان را تایید نموده اند را ستود. 
مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان و احزاب سیاسی کرد جز "حرکت تغییر" و جماعت اسلامی کردی روز 25 سپتامبر 2017 را به عنوان تاریخ برگزاری همه پرسی درباره استقلال کردستان به رغم مخالفت های منطقه ای و بین المللی به آن ، اعلام کرده اند.     
206

پربیننده ترین خبرها