پاسخ کرملین به علت تغییر مسیر هواپیمای پوتین

پاسخ کرملین به علت تغییر مسیر هواپیمای پوتین
شنبه 17 تير 1396 - 20:26

کاخ کرملین به اخبار برخی رسانه ها درباره این خبر که " هواپیمای حامل رئیس جمهوری روسیه، برای فرود در هامبورگ و شرکت در اجلاس گروه 20؛ مسیر خود را 500 کیلومتر طولانی تر کرد، پاسخ داد. .

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین، امروز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران دراین باره گفت: من در این مورد اظهارنظری نمی کنم چراکه همه این سوالات بطور رسمی به موضوع امنیت شخصی رئیس جمهوری مربوط می شود.

وی افزود: امنیت رئیس جمهوری در بالاترین سطح در نظر گرفته می شود.

به گزارش منابع خبری، یکی از هواپیماهای ایلیوشن دولتی روسیه روز (پنجشنبه) در مسیر مسکو - هامبورگ با تغییر مسیر همیشگی از عبور از حریم هوایی کشورهای عضو ناتو پرهیز کرد و به جای آن از فراز دریای بالتیک و فنلاند و سوئد بی طرف و دیگر اعضای ناتو یعنی دانمارک و آلمان به مسیر خود ادامه داد.

مسکو نزدیک به سه هفته پیش اعلام کرد که یک جنگنده اف 16 ناتو هنگامی که هواپیمای سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه از فراز دریای بالتیک عبور می کرد بر سر راه آن قرار گرفت که با واکنش یک جنگنده سوخوی 27 روسی از هواپیمای وی دور شد.

در 12 ماه گذشته، هواپیماهای حامل رئیس جمهوری روسیه همیشه مسیر مستقیم را هنگام پرواز از فراز کشورهای اتحادیه اروپا انتخاب می کردند و از اوکراین که حریم هوایی خود را بر هواپیمایی های روسیه بسته پرهیز می کردند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها