صاحب کوچکترین قهوه‌خانه ایران درگذشت

صاحب کوچکترین قهوه‌خانه ایران درگذشت
يکشنبه 18 تير 1396 - 00:44

حاج علی درویش مبهوتیان صاحب کوچکترین قهوه خانه ایران صبح پنج‌شنبه پانزدهم تیرماه درگذشت.

العالم - گوناگون
 

حاج علی را خیلی‌ها با قهوه‌‌خانه کوچکی که در دل بازار بزرگ تهران داشت می‌شناختند؛‌ قهوه‌ خانه‌ای که سال‌های سال چراغش به همت حاج علی و پسرش حاج کاظم روشن است.
حاج علی اما صبح پنجشنبه در سن 100 سالگی در بیمارستان بازرگان تهران درگذشت. او که از 15 سالگی پایش به بازار و شلوغی‌اش باز شده بود، اول روبه‌روی دبیرستان حافظ در بازار کیلویی‌ها قهوه‌خانه داشت و بعد به سرای حاج محسن بالاتر از چهارسوق اسباب‌کشی کرد و از سال 1340 هم مالک کوچک‌ترین قهوه‌خانه ایران شد؛ فضایی به مساحت دو مترمربع در نزدیکی مدرسه عبدالله‌خان، سر یک گذر باریک؛ قهوه‌خانه‌ای عجیب با استکان‌های شماره‌دار و مشتری‌های ثابت؛قهوه‌خانه ای که چهاردهم آبان سال گذشته در فهرست آثار ملی کشورمان هم به ثبت رسید.
قهوه‌خانه‌ حاج علی درویش در تمام این سالها پر رفت و آمد و پر مشتری بوده ، مشتری هایی که آوازه چای‌های طعم‌دار خوشرنگ و استکان‌های شماره دار قهوه‌خانه درویش را شنیده‌اند و خودشان را درشلوغی بازار به آنجا رسانده‌اند...مشتری هایی از نقاط مختلف ایران و حتی از کشورهای دیگر؛ توریست‌هایی که گذرشان به بازار بزرگ وقدیمی پایتخت ایران افتاده و پرسان پرسان به حاج علی درویش وقهوه خانه کوچکش رسیده‌اند و همگی یک عکس یادگاری در این قهوه‌خانه دارند.
حالا اما از حاج علی درویش مبهوتیان دیگر خبری نیست و یکی از معدود بازمانده‌های تهران قدیم هم مثل خیلی از همسن‌وسال‌هایش با هزار هزار خاطره از روزهایی که تهران هنوز طهران بود، از زندگی وداع کرده‌است.

منبع : jamejamonline

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها