واکنش سوریه به اقدام صهیونیست ها در جولان

واکنش سوریه به اقدام صهیونیست ها در جولان
يکشنبه 18 تير 1396 - 03:13

سوریه قاطعانه با تصمیم رژیم صهیونیستی درخصوص اجرای انتخابات موسوم به شوراهای محلی در روستاهای جولان اشغالی مخالفت کرد و آن را نقض آشکار کنوانسیون های بین المللی دانست.

العالم سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی "سانا"، وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که جمهوری عربی سوریه، تصمیم رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات موسوم به شوراهای محلی در روستاهای جولان اشغالی را به شدت محکوم می‌کند.
این وزارتخانه افزود: تصمیمات جدید اسرائیل نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد و قوانین حقوق  بشر بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو مربوط به محافظت از جان غیرنظامیان در زمان جنگ است.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری در تروریسمی است که این رژیم به طور آشکار از طریق روابط مستقیم با گروه تروریستی النصره از آن حمایت می‌کند.
رژیم صهیونیستی هفته گذشته از برگزاری انتخابات موسوم به شوراهای محلی در شهرک‌های اشغالی جولان خبر داد.
این اولین بار از زمان اشغال جولان است که اسرائیل چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. پیش از این تصمیمات مشابه این رژیم با مخالفت قاطع ساکنان جولان اشغالی مواجه شده است.
تصمیم رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در جولان اشغالی در حالی است که فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اخیرا گفت که جولان اشغالی را یکی از استان‌های این کشور است.
وی تاکید کرد که هیچ راه حلی برای جولان به جز بازگرداندن آن به خاک سوریه وجود ندارد و ساکنان این منطقه نیز حاکمیت رژیم صهیونیستی و الحاق مناطق‌اشان به این رژیم را به هیچ وجه نخواهند پذیرفت.
رژیم اشغالگر قدس در پنجم ژوئن 1967 تاکنون بلندی های جولان را اشغال کرده و عقب نشینی از آن را براساس توافقنامه های شماره 338 و 242 شورای امنیت نمی پذیرد.
در 14 دسامبر 1981 رژیم صهیونیستی "الحاق جولان" اشغالی را براساس قانون مصوب کنیست با عنوان "قانون جولان" به سرزمین های اشغالی فلسطین اعلام کرد.
221

پربیننده ترین خبرها