صالح: دشمن سعودی عامل انتشار وبا دریمن است

صالح: دشمن سعودی عامل انتشار وبا دریمن است
يکشنبه 18 تير 1396 - 06:07

علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن گفت که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با استفاده از سلاح های ممنوع بین المللی عامل انتشار وبا در یمن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم به نقل از روسیا الیوم ، رئیس جمهوری سابق یمن با اشاره به اینکه به مردم آمریکا احترام می گذاریم و ضد آن کشور نیستیم، تاکید کرد که ما مخالف حمایت ها و پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و انگلیس به ائتلاف عربی به رهبری عربستان برعلیه یمن هستیم که به کشتار کودکان ما و ویران کردن خانه هایمان مشغول هستند.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن افزود : ائتلاف با به کارگیری سلاح های مخرب مانند بمب های خوشه ای و بمب‌های "ترموباریک"(گرما فشاری) با قدرت انفجاری بسیار زیاد آثار زیانباری برای مردم یمن به جا می گذارد.

یادآور می شود سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل هفته گذشته از افزایش تعداد جانباختگان شیوع وبا در یمن به 1500 مورد خبر داد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا اعلام کرد تعداد مواردی که مشکوک به ابتلا به وبا هستند تا 30 ژوئن به 246 هزار نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی یک تیم اورژانس متشکل از تعدادی پزشک، پرستار و امدادگر را برای جبران کمبود شدید کادر پزشکی مناسب و تخریب زیرساخت های بهداشتی یمن تشکیل داده است، بخش بهداشت و درمان یمن در نتیجه 27 ماه حمله مستمر یه این کشور به سرکردگی عربستان به شدت آسیب دیده است.

با گذشت بیش از دو سال از جنگ، بیش از 50 درصد از بیمارستان های و مراکز بهداشتی و درمانی یمن از کار افتاده اند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در این جنگ بیش از 8 هزار نفر کشته و 40 هزار دیگر مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها