تلاش برای مهار آتش سوزی در جنگلهای کالیفرنیا

تلاش برای مهار آتش سوزی در جنگلهای کالیفرنیا
يکشنبه 18 تير 1396 - 06:44

نزدیک به دو هزار و سیصد مامور آتش نشانی روز شنبه برای مهار چندین کانون آتش در جنگلهای ایالت کالیفرنیای آمریکا بسیج شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  ایالت کالیفرنیای آمریکا از پنج سال پیش با یک خشکسالی شدید روبرو است و در این فصل دمای هوای بسیار بالا در بخشهای جنوبی ایالت موجب آتش سوزی در جنگل ها شده است. یکی از این آتش سوزیها در منطقه سیرا نوادا در شمال ساکرامنتو شکل گرفته است. این آتش سوزی تا اواسط روز شنبه حدود هشتصد هکتار از جنگلهای منطقه را طعمه خود کرد،  ده خانه را ویران کرد و شماری از ساکنان منطقه را مجبور به تخلیه خانه های خود کرد.

طبق اعلام مقام های محلی، شش نفر از جمله یک مامور آتش نشان در این آتش سوزی مصدوم شدند.

یک آتش سوزی دیگر در منطقه سانتا باربارا روی داد که به گفته مسئولان آتش نشانی تا کنون نزدیک به سه هزار و دویست هکتار از جنگلها را از بین برده است.  وزش بادهای شدید و خشک موجب گسترش سریع شعله های آتش در جنگلها شده و همین پدیده وسعت تخریب جنگلها را از جمعه شب تا کنون دو برابر کرده و شمار زیادی از ساکنان منطقه را مجبور به تخلیه خانه های خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، در مجموع هفده آتش سوزی از این نوع در ایالت کالیفرنیا که در جنوب غربی آمریکا واقع شده گزارش شده که از جنگلهای سیکس ریورز در شمال ایالت تا جنگل سان برناردینو در غرب لس آنجلس پراکنده است. گفته می شود دمای هوا در لس آنجلس به رقم بی سابقه سی و شش درجه سلسیوس رسیده که از سال هزار و نهصد و پنجاه و چهار بی سابقه است.
 

پربیننده ترین خبرها