استيلاي نااميدي بر فضاي گفتگوهاي بحرين

استيلاي نااميدي بر فضاي گفتگوهاي بحرين
شنبه 18 تير 1390 - 14:17

يک فعال سياسي بحريني گفت: کساني که پيش از اين اميدوار بودند که از طريق گفت و گو بتوانند حق ملت را احقاق کنند اينک به سبب مه آلود بودن فضاي گفت وگو و عدم شفافيت رژيم حاکم نااميد شده اند.

"يحيي الحديد" شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم بر ضرورت جلوگيري از سوء استفاده رژيم حاکم از گفت و گو به عنوان ابزاري براي مانور دادن و فروخواباندن خشم مردم و درخواست هاي تغيير تاکيد کرد.

وي افزود: گروه ها و جناح هاي سياسي بايد اين پيام را به رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين برسانند که باب گفت و گو براي هميشه باز نخواهد ماند.

اين فعال سياسي بحريني تاکيد کرد: در طول سه دهه گذشته همه علما، سياستمداران و روشنفکران  همواره موافق گفت وگو بوده اند و تنها کسي به مخالفت با آن مي پرداخت همواره رژيم آل خليفه بود.

وي اظهار داشت: گفت و گوي صادقانه و جدي ، پايه هايي دارد که کاملا با اقدامات سرکوبگرانه رژيم حاکم بحرين مغايرت دارد.

الحديد گفت: رژيم بحرين ادعا مي کند که فضاي آرامش در ميان همه مردم حاکم خواهد شد در حالي که تا اين لحظه چنين چيزي اتفاق نيفتاده است.

فعال سياسي بحريني در ادامه تاکيد کرد: خواسته هاي مخالفان رژيم و مردم بحرين روشن است و اين خواسته ها را به شيوه هاي مختلف انقلابي و همچنين از طريق گفت و گو بيان کرده اند اما در مقابل خواسته هاي رژيم مشخص و روشن نيست زيرا رژيم آل خليفه بر سر دو راهي قرار گرفته است و توان لازم براي مشخص کردن و شفافيت بخشيدن به مسير گفت وگو را ندارد.

وي افزود: تنها راهي که رژيم حاکم دارد اين است که کوتاه بيايد و خواسته هاي مردم را برآورده کند.

الحديد گفت: آل خليفه يا بايد از طريق گفت و گو به خواسته هاي قانوني مردم تن دهد يا از طريق مقابله انقلابي و خيزش مردمي ناچار به پذيرش اين خواسته ها شود. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها