سردرگمی قذافي از پيشروی انقلابيون

سردرگمی قذافي از پيشروی انقلابيون
شنبه 18 تير 1390 - 17:05

يک فعال سياسي ليبيايي تهديد هاي مکرر قذافي در باره حملات انتقامي را ناشي از سردرگمي ديکتاتور ليبي از پيش روي ها و پيروزي هاي انقلابيون دانست.

" عيسي عبدالقيوم " روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : تکرار پيام هاي صوتي ضبط شده و ظاهر نشدن قذافي بر روي صفحه تلويزيون ها نشان مي دهد که وضع امنيتي که وي در آن به سر مي برد بسيار نابسامان است آن گاه چنين کسي در چنان وضعي پيمان ناتو را تهديد مي کند.
وي در باره تهدید های دیکتاتور لیبی برای حمله به اروپا اظهارداشت : قذافي سلطه اي بر ليبي ندارد ؛ زيرا انقلابيون بسياري از شهرها و روستاها و مناطق را تحت کنترل خود در آورده اند بنابراين چطور مي خواهد براي حمله به شهرهاي اروپايي برنامه ريزي کند.
وي گفت : اگر قذافي چنين کاري کند ناتو ، حملات خود را نخواهد کاست بلکه به عکس نيروهاي زميني خود را نيز گسيل خواهد کرد و به بهانه پايان دادن به رژيم قذافي که امنيت اروپا را تهديد مي کند ، ليبي را اشغال مي کنند.
اين فعال سياسي ليبيايي خاطر نشان کرد : تهديدهاي قذافي بهانه اي به دست ناتو مي دهد تا او را براي افکار عمومي اروپا و غرب به عنوان تهديدي واقعي جلوه دهد. در واقع اين تهديدها به منزله بازگشت قذافي به سياست هاي سابقش در دهه هاي هفتاد و هشتاد قرن گذشته به شمار مي رود.

عيسي در پايان تاکيد کرد : پيشروي انقلابيون در سطح ميداني ، عامل اساسي تهديدهاي اخير قذافي است او فکر مي کند که با چنين تهديدهايي مي تواند اروپايي ها و غربي ها را تحت فشار بگذارد تا از بمباران وي دست بکشند و جلوي پيشروي انقلابيون به سمت طرابلس را بگيرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها