نیروهای عراق برای تامین امنیت کاملا آماده هستند

نیروهای عراق برای تامین امنیت کاملا آماده هستند
شنبه 18 تير 1390 - 18:40

رييس دفتر حزب الدعوه اسلامي در لبنان با بيان اينکه برخي خواهان باقي ماندن نيروهاي اشغالگر آمريکايي در عراق هستند ، تاکيد کرد که نيروهاي عراقي توانمندي به دست گرفتن زمام امور را دارند و نيازي به نيروهاي بيگانه ندارند.

ابوميثم الجوهري روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : آمريکا بر باقي ماندن نيروهايش ، تنش هاي امنيتي ساختگي ايجاد مي کند تا گفته شود که ناامني همچنان در عراق وجود دارد و اگر نيروهاي آمريکايي از اين کشور خارج شوند ، تنش ها افزايش مي يابد.

وي درباره توافقنامه امنيتي ميان عراق و آمريکا گفت : توافقنامه روشن و واضح است ؛ اما برخي که از فرايند سياسي کشور متضرر شده اند ، دولت را به داشتن توافقنامه هاي مخفيانه متهم مي کنند درحالي که هيچيک از اتهامات صحت ندارد.

الجوهري تاکيد کرد : عراق کنوني کشوري سازمان يافته است که تصميم گيري سياسي در آن بايد نشات گرفته از اراده واقعي مردم باشد.

رييس دفتر حزب الدعوه اسلامي در لبنان خاطر نشان کرد : ممکن است بحث هايي که مي شود همانند جلسات مجلس علني نباشد و مانند نشست هاي هيات وزيران باشد که پخش زنده نمي شود ؛ اما به آن معني است که بحث ها و مذاکراتي ويژه يا توطئه گونه ضد کشور وجود داشته باشد.

وي درهمين حال گفت : با اين حال به نظر من اين توافقنامه سبب ناخرسندي آمريکا شده است.

وي افزود : برخي به شيوه ديکتاتوري و سرکوبگري در اداره ملت ها عادت کرده اند ؛ اما وقتي که نظامي دمکرات شکل مي گيرد ، وقتي جناح ها و فراکسيون هاي سياسي برنامه سياسي يک حزب را نمي پذيرند اين برنامه اجرا نمي شود.

الجوهري در پايان خاطر نشان کرد که هيچ کشور مشخصي عراق را تهديد نمي کند و هيچيک از کشورهاي همسايه ، تهديد به جنگ عليه عراق نکرده اند تا اين کشور از آن بيمناک باشد.

18-36
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها