افشاگری خبرنگار غربی از جنایات آل خلیفه

افشاگری خبرنگار غربی از جنایات آل خلیفه
يکشنبه 19 تير 1390 - 13:52

" فنينان کانينگهام " خبرنگار مستقل غربي که به دليل انتشار مطالب انتقاد آميز از سرکوب وحشيانه مردم ، توسط رژيم بحرين اخراج شد ، درصدد انتشار کتابي در باره سوء استفاده آل خليفه از مردم اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از مرکز حقوق بشر بحرین ، دولت منامه روز 18 ژوئن کانینگهام را به علت مقاله های انتقادآمیزش درباره قیام مردمی و سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز از بحرین اخراج کرد .
کانینگهام از 3 سال پیش در بحرین زندگی می کرد و زمان آغاز انقلاب یعنی 14 فوریه در این کشور بود .
این خبرنگار روز 12 ژوئن در مصاحبه با " بلو تالک رادیو" (آمریکا ) گفت : لغو وضعیت فوق العاده و دعوت به مذاکرات ملی چیزی جز منحرف کردن افکار عمومی جهان از تروریسم دولتی و نقض حقوق بشر در بحرین نیست .
کانینگهام افزود : به نظر می رسد آمریکا و انگلیس تلاش می کنند با حمایت از مذاکرات ملی بحرین به رژیم آل خلیفه مشروعیت ببخشند . حمایت کشورهای غربی از رژیم آل خلیفه با توجه به واقعیت تلخ "جنایت ضدبشری" نامعقول است . چنین حمایتی را فقط می توان دفاع ضعیف آمریکا و انگلیس از رژیمی که قابل دفاع کردن نیست ، نامید.
وی مقاله های زیادی در سایت "گلوبال ریسرچ" و غیره منتشر کرده است که موضوع آن جزئیات کشتار غیرنظامیان به دست نیروهای عربستانی (سپر جزیره) ، شکنجه زندانیان و بازداشت غیرقانونی امدادگران است .
کانینگهام در مقاله های خود همچنین به همدستی آمریکا و انگلیس در جنایات ضدبشری بحرین  اشاره می کند و می نویسد : این دولت ها فقط مدعی دفاع از دموکراسی و قانون بین الملل هستند ؛ زیرا چشم خود را به روی واقعیت های بحرین بسته اند .
این خبرنگار مستقل غربی هم اکنون در شهر بلفاست ایرلند زندگی می کند و مطالبی در انتقاد از سیاست رژیم آل خلیفه و سرکوب وحشیانه مردم آزادیخواه بحرین و کتابی درباره سوء استفاده این رژیم غیرمنتخب از مردم و منابع طبیعی می نویسد .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها