آغاز جمهوري سوم در سوريه

آغاز جمهوري سوم در سوريه
يکشنبه 19 تير 1390 - 15:27

يک کارشناس سوري با اشاره به طرح اصلاحات گسترده بشار اسد و نتايج امروز (يکشنبه) مذاکرات ملي، از آغاز شکل گيري جمهوري سوم در سوريه بر اساس اصول دموکراتيک خبر داد.

شريف شحاده نويسنده و تحليلگر سياسي سوري در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: سوريه مرحله جديد تاريخ سياسي خود را آغاز کرده است و جمهوري سوم با رهبري بشار اسد رييس جمهوري و بنيانگذار اصلاحات گسترده در سوريه ، آغاز شده است.

شحاده افزود: مذاکراتي که امروز در سوريه با حضور نمايندگان اقشار مختلف مردم و گروه هاي مخالف برگزار شد ، بهترين نمونه حل و فصل مسايل به روش گفتگو است.
 
شحاده همه ميهن پرستان داخل و خارج سوريه را به مشارکت در مذاکرات فراخواند و گفت: آمريکا و اتحاديه اروپا در صدد به بن بست کشاندن مذاکرات هستند.

تحليلگر سياسي سوري نتايج مذاکرات را بسيار روشن ارزيابي کرد و افزود: مذاکرات همواره به نحو احسن برگزار مي شود و حاضرين درباره منع دخالت خارجي درامور داخلي سوريه اتفاق نظر دارند .

وي با بيان اين که مذاکرات در سوريه ملي است؛ گفت: طرف هاي خارجي به هيچ وجه نبايد مجال دخالت در اين مذاکرات داشته باشند.

شحاده اظهار داشت: آنچه که در جلسه امروز مذاکرات ملي در دمشق مطرح شد ، برنامه اي کاري براي تبديل سوريه به کشوري دموکراتيک ، داراي تکثّر احزاب و متعامل با جهان بود .

تحليلگر سياسي سوري گفت: همه مخالفان اعم از مقيم داخل و خارج سوريه به مشارکت در مذاکرات ملي دعوت شده اند .
15:37

پربیننده ترین خبرها