رييس شوراي جمعيت وفاق ملي:

مذاکرات بحرين انتظارمخالفان راتامین نمی کند

 مذاکرات بحرين انتظارمخالفان راتامین نمی کند
دوشنبه 20 تير 1390 - 18:05

رييس شوراي جمعيت وفاق ملي بحرين که اين جمعيت در مذاکرات بحرين شرکت دارد؛ گفت: نحوه برگزاري مذاکرات به گونه اي است که برآيند آن انتظارات مخالفان آل خليفه را برآورده نمي کند.

جميل کاظم دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: هيات وفاق ملي ديروز (يکشنبه) در دو بحث حقوقي و سياسي مذاکرات مشارکت کرد.
 
وي با بيان اين که جمعيت وفاق ملي از شرکت در بحث اجتماعي مذاکرات سر باز زد؛ اظهار داشت: مساله مراسم عزاداري امام حسين (ع) در بحث اجتماعي مطرح شد . اين مساله مساله اي صرفا مذهبي است و نبايد در مذاکرات مطرح شود زيرا حقي است که در قانون اساسي صراحتا به آن اشاره و جزء عادات و رسوم صدها ساله مردم بحرين است.

کاظم افزود: مساله بحرين مراسم عزاداري ، تجمات و تحصن ها نيست بلکه مساله بحرين مساله اي سياسي و حقوقي است که بيش از 40 سال لاينحل مانده است.

وي گفت: تشکيل قواي مقننه و مجريه منتخب و قوه قضاييه مستقل و کارآمد و مورد وثوق، ضامن آزادي بيان و آزادي تجمع است و قواي سه گانه بايد حامي مردم و ضامن آزادي بيان ، آزادي تظاهرات ، آزادي تجمع و آزادي انتقاد از حکومت باشند نه اين که رژيم حاکم را از انتقادات مردم مصون بدارد.
 
رييس شوراي جمعيت وفاق ملي بحرين درباره بحث سياسي مربوط به دولت منتخب خاطرنشان کرد: توافقي تقريبا کامل حتي ميان گروه هاي طرفدار رژيم حاکم درباره لزوم معرفي دولت به مجلس نمايندگان براي کسب رأي اعتماد وجود دارد ولي اختلاف بر سر نحوه انتخاب نخست وزير است که با آراي مردم انتخاب يا از سوي پادشاه منصوب شود.

کاظم گفت: جمعيت وفاق ملي در جلسه مذاکرات پيشنهاد کرد که بزرگترين فراکسيون مجلس فردي را براي سمت نخست وزيري معرفي کند و سپس نظر پادشاه اخذ شود با اين شرط که نامزد سمت نخست وزيري عضو خانواده سلطنتي نباشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها