ادامه حوادث خشونت بار در افغانستان

ادامه حوادث خشونت بار در افغانستان
چهارشنبه 22 تير 1390 - 12:26

افغانستان يک روز پس از ترور برادر رئيس جمهور اين کشور باز هم شاهد شماري از حوادث خشونت بار بود.

.به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در حالی که تنها یک روز از ترور احمد ولی کرزای، برادر کوچکتر حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در خانه اش در قندهار نمی گذرد، امروز هم  این کشور شاهد حوادث خشونت باری بود.

در یک حمله انتحاری در شهر تگاب واقع در استان کاپیسا در شمال شرق افغانستان پنج نظامی ناتو کشته شدند.در این حمله همچنین شماری از غیر نظامیان افغان نیز مجروح شده اند. شایان ذکر است در این منطقه بیشتر نظامیان فرانسوی حضور دارند.

اگرچه ناتو شمار تلفات را پنج نظامی اعلام و این حادثه را تایید کرده است، اما ذبيح الله مجاهد سخنگوي طالبان تلفات این حمله را 27 تن از نيروهاي دولتي و نظاميان خارجي اعلام کرد.

مجاهد همچنین گفت، سه نظامی آمریکایی در نزدیکی بتی کوت در استان ننگرهار در حمله شبه نظامیان طالبان کشته شده اند.

خبرگزاری فرانس پرس امروز شمار تلفات نظامیان خارجی در افغانستان را 306 تن اعلام کرده است.

در حادثه ای دیگر  امروز گلاب منگال فرماندار ولایت هلمند در جنوب افغانستان از یک حمله بمب گذاری جان سالم بدر برد. در مسیر حرکت کاروان وی در منطقه میوند یک بمب کنترل شونده کار گذاشته شده بود که وی در  این حمله آسیبی ندید.منگال در راه شرکت در مراسم تدفین احمد ولی کرزای بود که بمب در مسیر حرکت کاروان وی منفجر شد. دو مامور امنیتی در این حادثه مجروح شدند.

همچنین شاهدان عینی امروز از دو انفجار قوی در استان قندهار خبر دادند این انفجار ها کمی پس از مراسم به خاک سپاری برادر رئیس جمهور افغانستان گزارش شده است



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها