يكي از رهبران جنبش کفايه مصر تاکید کرد :

شورای نظامی مسئول بی ثباتی مصر

شورای نظامی مسئول بی ثباتی مصر
شنبه 25 تير 1390 - 04:41

يكي از رهبران جنبش کفايه مصر، شوراي نظامي را مسئول بي ثباتي اين کشور دانست و تاکيد کرد، تحصن ها تا زمان تشکيل دولت جديد ادامه مي يابد.

کريمه الحفناوي در گفتگو با شبکه العالم، با انتقاد از کندی شوراي نظامي در اجراي مطالبات انقلابی مردم مصر، اظهار داشت: مشارکت مردم مصر در تظاهرات و تحصن ها نشان مي دهد که اين ملت مطالبات خود را از اين لحظه به بعد به طور جدي تر پيگيري خواهند کرد؛ زيرا مسئولان در  شش ماه گذشته هيچ اقدامي براي عملی کردن اين مطالبات انجام نداده اند.

وي تصريح كرد: همه گروه های ملي روز گذشته رايزني کرده و برای برگزاري تحصن تا برآورده شدن مطالبات فوري و در صدر آن تشکيل دولتي جديد، تصمیم گرفتند.

کريمه الحفناوي گفت: گروه های ملي خواهان تشکيل دولت جديدي همراه با برنامه و اختيارات هستند، که به نفع فقيران باشد؛ ما کساني را که در تحصن ها گردهم خواهند آمد نمايندگان پارلماني مردمي خواهيم دانست و دولت بايد برنامه اي را همراه با جدول زماني براي اجراي آن به اين پارلمان تقديم کند.

وی افزود: اگر اين دولت آنطور که مي گويند روز يکشنبه يا دوشنبه تشکيل شود و در آن هيچ يک از شخصيت هاي رژيم گذشته نباشد، بازخواهيم گشت و تحصن را به حالت تعليق در می آوریم.

این مسئول جنبش کفایه درباره موضع شوراي نظامي مصر و انتقادات وارده به آن به خاطر اعمال نفوذ در دولت گفت: تظاهرات مردم مصر در روزهاي جمعه 27 مه و 8 ژوئيه حامل این پیام بود که سهل انگاري زيادي در تحقق مطالبات انقلاب وجود دارد، و شورای نظامی باید بازخواست شود.

الحفناوي تصريح كرد: ما در ديدارهاي خود با عصام شرف نخست وزير دريافتيم که دولت اختيارات ندارد، لذا به شوراي نظامي مي گوييم که نمي خواهيم نظاميان از ما محافظت کنند و جاي قوه مجريه و قضائيه و مقننه را بگيرند؛ بلکه مي خواهيم دولتي قوي روي کار باشد که برنامه هاي مردم پسند را ارائه کرده و اختيار داشته باشد، ما به شوراي نظامي مي گوييم که ما حکومت نظاميان را قبول نداريم.

وي افزود: تحصن ابزار مسالمت آميز مردم براي رسيدن به مطالباتشان است، ما خواهان تغيير فراگير و همه جانبه اي در دولت هستیم و تظاهرات ميليوني در روزهاي جمعه براي نظارت بر عملکرد دولت جديد ادامه خواهد يافت.

الحفناوي درباره وجود توطئه علیه انقلاب مصر گفت: اگر مردم عرصه را خالي مي کردند، این توطئه ها در طول شش ماه گذشته ريشه مي دواند اما با اين حال، توطئه هایی از طريق برخي مزدوران، فشار آمريکا، رژیم صهیونیستی و فشار برخي از کشورهاي عرب حوزه خليج فارس علیه انقلاب مصر صورت گرفته است، و ما شوراي نظامي را مسئول بي ثباتي اوضاع مي دانيم.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها