درخواست دوباره برای آزادی فعالان اماراتی

درخواست دوباره برای آزادی فعالان اماراتی
يکشنبه 26 تير 1390 - 13:02

در آستانه آغاز جلسه جديد محاکمه 5 فعال اماراتي، دو سازمان بين المللي مدافع حقوق بشر از مسئولان اين کشور خواستند اين فعالان را آزاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمانهای دیدبان حقوق بشر و عفو بین الملل، در بیانیه ای مشترک تاکید کردند: مسئولان اماراتی باید اتهامات 5 فعال را لغو، و آنها را آزاد کنند.

"فیلیپ لوتر" معاون مدیر سازمان عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: دولت امارات با افترا به فعالانی که به صورت مسالمت آمیز نظر خود را درباره شیوه حکومت کشور بیان کردند، آنها را تحت تعقیب قرار می دهد.

دادستانی کل امارات، 5 فعال به نامهای "احمد منصور"، "ناصر احمد خلفان بن غیث"، "فهد سالم الشحی"، "حسن علی آل خمیس"، و "احمد عبدالخالق احمد" را که از بدون است، به بهانه اثبات ارتکاب جرم شوراندن مردم برای نافرمانی از قوانین و درمعرض خطر قرار دادن امنیت کشور و ضربه زدن به نظم عمومی، به زندان انداخته است.

"بن غیث" از مسئولان اماراتی به دلیل ناتوانی در اصلاحات سیاسی انتقاد کرده بود.

این 5 فعال بازداشت شده، با امضای نامه ای به نخست وزیر، برگزاری انتخاب کامل اعضای مجلس ملی فدرال، از طریق رای گیری مستقیم و همچنین افزایش اختیارات این مجلس را که هیچ گونه اختیارات نظارتی یا قانونگذاری ندارد، خواستار شده بودند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها