سازمان ملل اعلام کرد:

افزايش 57 درصدي تجاوزگري شهرک نشينان

 افزايش 57 درصدي تجاوزگري شهرک نشينان
دوشنبه 27 تير 1390 - 08:26

دفتر سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد که شهرک نشينان اسراييلي در کرانه باختري رود اردن روند تجاوزگري خود عليه فلسطيني ها را 57 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش داده اند.

مسوولان فلسطيني گفتند رژيم صهيونيستي با سرپوش گذاشتن بر تجاوزات شهرک نشينان، براي تقسيم کرانه باختري به دو قسمت يکي براي فلسطيني ها و ديگري براي شهرک نشينان تلاش مي کند.

نبيل شعث عضو کميته مرکزي جنبش فتح دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: کرانه باختري از سوي رژيم صهيونيستي مورد هدف طمع ورزي هاي آن قرار دارد به طوري که اين رژيم نوارغزه را نمي خواهد بلکه در صدد غصب کرانه باختري است و هدف از همه طرح هاي آن به دست آوردن اين منطقه است.

در گزارش سازمان ملل آمده است 172 مورد تجاوزگري از سوي شهرک نشينان عليه فلسطيني ها به ثبت رسيده که در مقايسه با سال گذشته افزايش قابل ملاحظه اي داشته به طوري که سال گذشته 98 مورد تجاوزگري ثبت شده است.

جمال جمعه مسوول هماهنگي هيات مردمي مقابله با ديوار حايل و شهرک سازي گفت: افزايش تجاوزگري شهرک نشينان اين روزها با افزايش شهرک سازي در قدس و مناطق مختلف کرانه باختري همزمان شده است.

وي افزود: رژيم صهيونيستي براي رسيدن به اين هدف نقش ها را ميان شهرک نشينان ، کابينه و نظاميان اين رژيم توزيع کرده است.

 در اين حال عمر عساف يکي از مسوولان فلسطيني اظهار داشت: اکنون در کرانه باختري ميان نيم ميليون شهرک نشين و دو و نيم ميليون فلسطيني کشمکش وجود دارد.

 ناظران معتقدند تل آويو سعي دارد منطقه الاغوار ، شهرک ها و مناطق نظامي را از عقب نشيني مستثني کند تا فقط يک سوم کرانه باختري براي فلسطيني ها باقي بماند. 

پربیننده ترین خبرها