با اعلام خروج از گفتگوها؛

الوفاق دست سران بحرين را رو کرد

الوفاق دست سران بحرين را رو کرد
دوشنبه 27 تير 1390 - 11:19

بيروت(العالم)- يک سياستمدار بحريني گفت: جمعيت الوفاق ملي ـ اسلامي با مشارکت در طرح گفت وگوي آل خليفه و سپس اعلام خروج از آن به دليل بي ثمر بودن گفتگو، از قصد رژيم حاکم در زمينه سوء استفاده از اين جلسات براي گمراه کردن افکار عمومي پرده برداشت.

"ابراهيم المدهون" عضو شوراي مشورتي جمعيت الوفاق بحرين دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جمعيت الوفاق با عقب نشيني از گفت وگو ثابت کرد که خواهان حفظ منافع ملت است.

وي افزود: جمعيت الوفاق اسلامي پيش از اين در راستاي حفظ منافع ملي انتخابات را تحريم و با همين ديدگاه نيز درگفت وگوها شرکت کرد هرچند که مي دانست گفت وگو بي نتيجه است.

المدهون خاطرنشان کرد: جمعيت الوفاق ثابت کرد که آنچه به اصطلاح گفتمان توافق ملي خوانده مي شود ، بي فايده است زيرا اين گفت وگوها هيچ ارتباطي با رويدادها و وقايع فعلي ندارد.

وي تاکيد کرد: جمعيت الوفاق زماني که تصميم به مشارکت در گفت وگو با دولت گرفت و دعوتي براي خارج کردن کشور از بحران فعلي مطرح مي کرد ، نيات صادقانه داشت ولي زماني که دريافت که اين گفت وگوها خواسته هاي مردم را برآورده نمي کند ، از آن کناره گيري کرد.

المدهون با بيان اين که جمعيت الوفاق با مردم يکدل و يکصدا است ، گفت: دست اندرکاران اين جمعيت مخلصانه براي تامين منافع مردم و کشور تلاش مي کنند.

وي صرف نظر جمعيت الوفاق از مذاکره را به معناي عقب نشيني تشکلي عنوان کرد که نماينده 64 درصد از راي دهندگان دربحرين است ولي سهمي که براي اين جمعيت درگفت وگوها درنظر گرفته شده بود، کمتر از دو درصد بود.

عضو شوراي مشورتي جمعيت الوفاق بحرين خاطرنشان کرد: عملکرد دولت نشان مي دهد که دعوت آن به گفت وگو صادقانه نيست به همين دليل راهکارهاي اعمال فشارهاي بين المللي و مردمي ارايه شده است.

المدهون اظهار داشت: جمعيت الوفاق نقطه نظرات صريح و مهمي را که دربردارنده راهکار براي خارج کردن کشور از بحران بوده است ، ارايه کرد.

وي تصريح کرد: راهکارهايي که درنشست گفتمان مطرح شده است هيچ ربطي به مشکلات موجود در کشور ندارد و گفت وگو را بي فايده و بي نتيجه کرده است.

اين سياستمدار بحريني خاطرنشان کرد: جمعيت الوفاق با خارج شدن از گفت وگو به مسوولان رژيم بحرين اعلام کرد که نمي خواهد درجنايات عليه مردم بحرين شريک جرم آنان باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها