ایستادگی مردم و جوانان انقلابی

تعدیل دولت مصر، راه دشوار عصام شرف

تعدیل دولت مصر، راه دشوار عصام شرف
دوشنبه 27 تير 1390 - 18:02

ناظران تحولات مصر مي گويند، تعديل دولت اين کشور همانطور که انتظار مي رفت، راهي سخت و دشوار است و تعويق مراسم سوگند دولت جديد "عصام شرف" بخوبي اين دشواري را نمايان مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، قرار بود مراسم سوگند دولت جدید مصرکه با تعدیل های گسترده ای مواجه شده، عصرروز دوشنبه برگزار شود اما بدنبال گسترش دامنه اعتراض ها که مشورت ها را تحت تاثیر قرار داده به روز سه شنبه موکول شد.

مردم بویژه جوانان انقلابی مصر معتقدند که این تعدیل کافی نیست و حتی برخی وابستگان رژیم سرنگون شده " حسنی مبارک" در آن حضور دارند.

تلویزیون رسمی مصر اعلام کرد که مراسم ادای سوگند دولت جدید مصر که قرار بود عصر امروز دوشنبه برگزار شود، به تاخیر افتاد.

مراسم سوگند دولت جدید مصر قرار است فردا سه شنبه برگزار تا فرصت بیشتری برای ادامه مذاکرات و مشورت ها فراهم شود.

نخست وزیرمصر تعدیل گسترده ای در دولت این کشور در واکنش به انتقادات مردم که خواستار تسریع اصلاحات در این کشور بعداز سرنگونی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک هستند، ایجاد کرده است.

جوانان انقلابی مصر تاکید کرده اند ، وزیر امور خارجه جدید مصر در دوران رژیم دیکتاتوری مبارک سفیر مصر در عربستان سعودی بوده است.

" محمد کامل عمرو" به جای " محمد العرابی" به عنوان وزیر امور خارجه جدید مصر تعیین شده است.

مراسم سوگند دولت مصر در حضور ارتشبد " حسین طنطاوی" رییس شورای عالی نظامی که رهبری مصر را از زمان سرنگونی مبارک برعهده دارد، برگذار می شود.

در روند تعدیل گسترده دولت عصام شرف ، 14 وزیر تغییر و 13 وزیر پست های وزارتی خود را حفظ کرده اند.

مردم انقلابی مصر که در میدان التحریر از ده روز قبل تاکنون تحصن کرده اند، معتقدند که این تعدیل کافی نیست و به ابقای " عبدالعزیز الجندی" وزیر دادگستری که در محاکمه مقامات رژیم سابق مصر تعلل کرده است، بشدت انتقاد دارند.

عصام شرف با مشکل معرفی " زاهی حواس" به عنوان وزیر مشاور در حوزه میراث فرهنگی که از نزدیکان رژیم دیکتاتوری مصر می باشد، مواجه شده است.

مردم معترض از اینکه برخی وزرای معرفی شده ، ناشناخته هستند ، ابراز تاسف کرده اند و حتی " بولا عبده" یک فعال سیاسی می گوید: اسامی برخی وزرای پیشنهادی را نشنیده است".

تحصن ها و اعتراض ها در دو شهر اسکندریه و سویز نیز برگزار شده است.

این بحران سیاسی در مصر دو هفته مانده به شروع محاکمه دیکتاتور( 83 ساله) مصر که در بیمارستانی در شهر شرم الشیخ در سواحل دریای سرخ می باشد، ایجاد شده است. 

این در حالی است که اخبار ضدونقیضی از وضعیت جسمی دیکتاتور سابق مصر منتشر می شود.

مبارک و فرزندانش جمال و علاء متهم به فساد و قلع و قمع انقلاب مردم مصر که گفته می شود دست کم 850 کشته برجای گذاشته می باشند.

انتظار می رود محاکمه دیکتاتور مصر و فرزندانش د

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها