نخست وزير انگليس شريک رسوايي هاي مورداک

نخست وزير انگليس شريک رسوايي هاي مورداک
چهارشنبه 29 تير 1390 - 07:20

بيروت (العالم) - عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان گفت: مسوولان سياسي انگليس از جمله نخست وزير اين کشور شريک جرم راپرت مورداک يهودي، در زمينه رسوايي جاسوسي و شنود تلفن هاي شهروندان است.

ابراهيم عوض چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم با اشاره به وجود تلاش هايي براي جدا کردن دو بخش امنيتي و سياسي در اين رسوايي و مسوول دانستن پليس و مبرا کردن دولت انگليس دراين زمينه ، گفت: کساني دراين رسوايي دست دارند که از مسووليت هاي سياسي بالايي در کشور برخوردارند.

عوض تصريح کرد: ازجمله مسوولان سياسي که دراين رسوايي مظنون هستند ديويد کامرون نخست وزير انگليس است به ويژه اينکه وي يک روزنامه نگار و سردبير سابق روزنامه " نيوز آو دي ورلد " متعلق به مورداک را که از متهمان اصلي اين قضيه است، به عنوان مشاور خود انتخاب کرد و اين بدان معناست که منشأ اين رسوايي در مقر دولت انگليس است.

عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان گفت: به رغم ادعاي انگليس در زمينه دموکراسي و آزادي، مردم اين کشور با تنگناهاي متعدد و فساد مسوولان در سطح گسترده روبرو هستند.

وي افزود: اگر پليس انگليس (اسكاتلنديارد) فاسد بوده و دستانش به رشوه و فساد آلوده باشد ، چگونه مي توان از امنيت در انگليس سخن گفت.

عوض با اشاره به ارتباط امپراطوري رسانه اي مورداک با رژيم صهيونيستي و حمايت مستمر وي از اين رژيم در زمينه رسانه اي و مالي گفت: اين امپراطوري بر پايه مال حرام، فساد، رشوه و عمليات شک برانگيز بنا شده است.

وي درخصوص گفته يکي از شاهزادگان عرب که خود را دوست مورداک دانسته و گفته بود که از طريق برخي شرکت ها با وي روابط تجاري دارد؛ خاطرنشان کرد: داشتن ارتباط و روابط صميمانه با شخصي مانند مورداک که روابط دوستانه اي با رژيم صهيونيستي دارد و از آن حمايت مي کند ، مايه افتخار نيست.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها