تاکید احزاب اسلامگرای مصر بر حاکمیت قانون

تاکید احزاب اسلامگرای مصر بر حاکمیت قانون
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 10:05

احزاب اسلامگراي مصر بر اهميت حاکميت قانون و تعهد قوه مجريه براي اجراي دقيق قوانين تاکيد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، نمایندگان این احزاب خواستار وحدت کلمه درخصوص آينده ساختار سياسي مصر، حمايت از قوه مقننه، ايجاد ضمانت براي مستقل شدن دستگاه قضايي و استقلال قواي مقننه و مجريه و نهاد عالی کشور از یکدیگر شدند به گونه اي که ضامن حقوق بشر و آزاديهاي مردم باشد و با پاکسازي دستگاه پليس از بقاياي رژيم سابق آغازشود.

در بیانیه پایانی نشست  این احزاب در مرکز اقتصاد اسلامی " صالح کامل " همچنین برلزوم تعيين نظامی ارزشي برمبنای اصول اسلامي در جامعه که بر احکام قضایی و قوای مقننه و مجريه حاکم باشد و  تدریس این نظام در دانشگاهها ، تاکید شد. .

اين احزاب دارای گرایش های اسلامی در ادامه بیانیه خود بر اهميت تدوین مبانی جدیدی برای دستگاه پليس تاکید کردند که به طور دقیق وظایف آن را تعیین کند و بر این دستگاه نیز نظارت داشته باشد.

این بیانیه همچنین تاکید کرد که این مبانی جدید باید بر آموزش نیروهای پلیس برای احترام به حقوق بشر و آزادی ها از طریق تدوین برنامه های در دانشکده های پلیس تاکید کند.

اين احزاب همچنین خواستارايجاد يکپارچگي و توافق بر سر مسائل اساسي و حل اختلافات از طريق توافق و گفت و گو، تفاهم بر سر برنامه مشخصي براي حل مشکلات سياسي، اجتماعي و اقتصادي و مبارزه با فقر، بيماري، جهل، بيکاري، تجرد و مقابله با جریان هاي آشوب گر در کشور شدند.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها