شکنجه سازمان يافته بازداشت شدگان بحرینی

شکنجه سازمان يافته بازداشت شدگان بحرینی
جمعه 31 تير 1390 - 14:52

"آيات القرمزي" شاعر زن بحريني با تاکيد بر شکنجه سازمان يافته در زندان هاي بحرين، خواستار تحقيقات بين المللي در اين زمينه شد.

خانم " آيات القرمزي" که به دلیل خواندن قصیده ای در اعتراض به پادشاه بحرین در میدان اللؤلؤه بازداشت شد و بیش از 100 روز در زندان تحت شکنجه جسمی و روحی بود ، روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم در منامه درباره بازداشت خود گفت : نيروهاي امنيتي به منزل من حمله کردند و سبب وحشت کودکان شدند. آنها برادرانم را مورد ضرب و شتم قرار دادند و مرا بازداشت کردند. چنين برخورد وحشتناکی به هيچ وجه قانوني نيست.

وي افزود: رژيم حاکم مدعي است که شکنجه بازداشت شدگان رفتار خودسرانه زندانبان هاست؛ در حالي که چنين ادعايی درست نيست، زيرا بسياري از زنان بازداشت شده از شکنجه خود در دوره زندان سخن مي گويند، و هر يک داستانهای دردناکی را درباره این موضوع بازگو مي کنند.

آیات القرمزی تاکید کرد: شباهت شکنجه بازداشت شدگان، بيانگر سازمان يافته بودن این شکنجه هاست، و رژيم بايد اذعان کند که از شکنجه زندانيان حمایت مي کند.

 این فعال و شاعر بحرینی  تصريح کرد: زمان آزادی بازداشت شدگان توسط رژیم حساب شده است؛ زیرا هنگامی که من از بازداشتگاه خارج شدم، آثار شکنجه از بدنم محو شده بود؛ اما زماني که مرا در برابر يکي از زندانيان شکنجه کردند دچار حماقت شدند.

وی افزود: من به همراه يک زنداني به اداره بازپرسي منتقل شدم و يکي از افراد خاندان حاکم مرا در برابر اين زنداني مورد ضرب و شتم قرار داد.

القرمزی خاطرنشان کرد: هرگونه کميته تحقيق درباره اقدامات غيرقانوني رژيم حاکم بحرين بايد بين المللي باشد، و مردم به بي طرف بودن آن ايمان داشته باشند، زيرا کميته تحقيق رژيم حاکم مورد اطمينان مردم نيست.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها