سکوت آل خلیفه درباره خبرانتقال ناوگان آمریکا

سکوت آل خلیفه درباره خبرانتقال ناوگان آمریکا
شنبه 1 مرداد 1390 - 05:39

مسئولان بحريني همچنان درباره خبر رسانه هاي بين المللي مبني بر انتقال ناوگان پنجم آمريکا از بحرين به يک کشور ديگر منطقه سکوت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به نقل از روزنامه الوسط بحرین، روزنامه "تایمز" انگلیس چهارشنبه گذشته به نقل از منابع آمریکایی و برخی کشورهای عربی منطقه، تاکید کرد که توافق هایی درباره انتقال ناوگان پنجم از پایگاه بحرین به یکی دیگر از کشورهای منطقه صورت گرفته است.

تایمز تاکید کرد، با توجه به اوضاع ناآرام بحرین، مسئولان آمریکایی از ادامه حضور پایگاه آمریکا در چندکیلومتری منامه نگران هستند.

این درحالی است که "امی درک فورست" مسئول امور عمومی ناوگان پنجم آمریکا در گفت و گو با روزنامه تایمز، این خبر را رد کرد.

بر اساس گزارش روزنامه تایمز، چند روز پس از آغاز درگیری ها در بحرین، مقامات آمریکایی به فکر انتقال ناوگان پنجم افتادند، و با شدت گرفتن این درگیری ها، بحثها درباره انتقال این ناوگان بیشتر شد.

تایمز، با اشاره به امارات و قطر بعنوان جایگزین های احتمالی برای انتقال ناوگان پنجم آمریکا، تاکید کرد که این دو کشور هنوز آمادگی استقبال از این ناوگان را ندارند.

البته گزینه امارات با توجه ساخت یک بندر جدید خارج از دوحه، و توسعه آن برای ایجاد یک پایگاه دریایی، نسبت به قطر قوی تر است.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد که نیروی دریایی آمریکا به دلیل هزینه ها و پیچیدگی های بسیار زیاد احتمالی، اکنون زیاد تمایل به انتقال ندارد. اما برخی منابع تاکید کرده اند که درصورت اتخاذ تصمیم نهایی برای انتقال، قطر و امارات وارد مناقصه شده و با یکدیگر به رقابت بپردازند که این امر هزینه های آمریکا را کمتر خواهد کرد.

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها